خبرگزاری کار ایران

به‌منظور بررسی خطرهای تروریسم تکفیری؛

سفیر ایران در بیروت با مفتی کل اهل سنت لبنان و امیل لحود دیدار کرد

سفیر ایران در بیروت به صورت جداگانه با شیخ عبداللطیف دریان، مفتی کل اهل سنت لبنان و امیل لحود، رییس‌جمهور پیشین این کشور، دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا، محمد فتحعلی بعد از دیدار با شیخ عبداللطیف دریان گفت: مسلمانان باید با تقویت وحدت خود با خطرهایی که در کمین جهان اسلام و عرب قرار دارند، مقابله کنند.

او در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد این دیدار تصریح کرد با مفتی کل اهل سنت لبنان درباره مسائل مورد اهتمام جهان اسلام به ویژه خطرهای تروریسم تکفیری و صهیونیستی برای همه منطقه گفت‌وگو کرده است.

سفیر ایران در بیروت خاطرنشان کرد: ما به نقش علما در این شرایط مهم و بسیار حساس اعتقاد داریم و برای مقابله با چالش‌های خطرناک باید صفوف خود را یکپارچه و تلاش‌های خود را گسترده کنیم.

فتحعلی افزود: معتقدیم که وحدت ملت‌ها و کشورهای منطقه تنها راه برای مقابله با خطرهایی است که منطقه ما را تهدید می‌کنند و هیچ طرفی از شر تروریسم تکفیری و صهیونیستی در امان نیست.

بر اساس این گزارش، سفیر ایران در لبنان هم‌چنین با امیل لحود، رییس‌جمهور پیشین لبنان دیدار و با وی درباره تحولات منطقه و لبنان و هم‌چنین روابط تهران و بیروت گفت‌وگو کرد.

فتحعلی در مورد این دیدار نیز گفت: رییس‌جمهور پیشین لبنان را در جریان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در خصوص پرونده‌های منطقه‌یی قرار داده است.

کد خبر : ۳۳۸۲۸۵