خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

مبارزه با فساد ارزش از خودگذشتگی و جان بر کفی را دارد

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۶۹

شعار سرباز انقلاب اسلامی این است که نمی‌ترسم و اندوهگین نمی‌شوم/رسالت اصلی سربازان اسلامی، حفظ و تقویت روحیه ضدظلم و فساد است.

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جمع سربازان، درجه داران، افسران و فرماندهان یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: «امام حسین (ع) به ما آموخت که پاکی و طهارت آن قدر ارزش دارد که برای مبارزه با فساد که دشمن پاکی است، باید دست از جان خویش و عزیزان خویش نیز شست و از این منظر کار شما پاسداران در مواجهه با فساد و تبهکاری در جامعه بسیار مهم و ارزنده است. چرا که با روحیه از خودگذشتگی و جان بر کفی در برابر فساد ایستاده‌اید.»


به گزارش ایلنا حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در ابتدای سخنان با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی از خداوند متعال خواست تا به همگان روحیه جان نثاری، فداکاری و سلحشوری عنایت کند و با اشاره به جاری بودن ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) در سراسر زمان‌ها گفت: «ابا عبدالله الحسین هنوز هم از من و شما یاری می‌طلبد، چرا که ایشان فریاد حق طلبی تاریخ است و وجود مقدس ایشان متعلق به یک زمان یا مکان خاص نیست.»

وی با ذکر آیه‌ای از قرآن مجید افزود: «برای داشتن یک زندگی پاک و خدایی، یک شرط اساسی لازم است و آن استقامت است. مقاومت در برابر سختی مسیر، پا گذاشتن بر روی خواسته‌های نفسانی و ایستادگی در مواجهه با مشکلات لازمه رسیدن به سعادت است.»

وی با اشاره به جوانانی که در دوران دفاع مقدس در راه جهاد علیه باطل، شهادت را در آغوش کشیدند گفت: «طبق متن قرآن کریم آن شهیدان بزرگوار صدای ملائکه را شنیدند و با پشت پا زدن به دنیا، بهترین سعادت را برای خود رقم زدند. شما نیز که سربازان امروز انقلاب اسلامی هستید، قطعاً پیام ملائکه و بشارت روشن خداوند در قرآن را فهمیده‌اید که لباس مقدس پاسداری را بر تن کرده‌اید و خداوند نیز به شما وعده می‌دهد که در ایستادگی و اصرار ماندن در مسیر الهی ترسان و اندوهگین نباشید.»

شعار سرباز انقلاب اسلامی این است که نمی‌ترسم و اندوهگین نمی‌شوم


پورمحمدی با تأکید بر این‌که شعار سرباز انقلاب اسلامی باید این باشد که من نمی‌ترسم و اندوهگین نیستم افزود: «سربازان ما چیزی از دست نمی‌دهند که ترسان و اندوهگین باشند. آن‌ها با خداوند عالم و عادل معامله کرده‌اند و مطمئن هستند که به سعادت حقیقی می‌رسند. پس شعار سرباز اسلامی این است که از هیچ مانعی نمی‌ترسم و از هیچ پیشامدی نگران نمی‌شوم.»


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تظاهرات ۱۹ دی قم علیه نظام شاهنشاهی گفت: «این تظاهرات و شعارهای مرگ بر شاه و درود بر خمینی که در حرم حضرت معصومه (س) طنین انداز شد به سبب سرمقاله‌ای بود که دو روز پیش از آن در هتک حرمت به امام خمینی و همچنین گرامیداشت روز رفع و کشف حجاب در سال ۱۳۱۷، منتشر شد. در آن هنگام ما بدون ترس و حزن، به تکلیف الهی خود عمل کردیم و ثمره این‌گونه رشادت‌ها، به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و باز پس گرفتن اختیار کشورمان از دست آمریکایی‌ها و غربی‌ها بود.»

وی افزود: «امروز که سی و چهار سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، وزیر امور خارجه ایالات متحده اعتراف می‌کند که ما هر کجا می‌رویم سایه قدرت و نفوذ ایران را مشاهده می‌کنیم و نگران فراگیری هژمونی جمهوری اسلامی در سراسر جهان هستیم. این پاداشی است که خداوند متعال در پاسخ به رشادت‌های نسل اول انقلاب و تلاش‌های آنان در ایستادگی در راه عمل به تکلیف الهی از سال ۴۲ تا ۵۷ و مبارزه با سرسپردگی رژیم گذشته به ما عنایت کرده است.»

پورمحمدی با بیان این‌که امروز یک جمهوری اسلامی مقتدر در اختیار نسل سوم انقلاب قرار گرفته است گفت: «نیروی فزاینده جمهوری اسلامی در منطقه به سبب ایستادگی پدران شما در مسیر الهی و همچنین جان بر کفی و سلحشوری شما در ماندن بر سر عهدتان با انقلاب اسلامی است.»

رسالت اصلی سربازان اسلامی، حفظ و تقویت روحیه ضدظلم و فساد است


رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به واقعه نهم دی و تأثیر حیات بخش فرهنگ عاشورا بر شکل‌گیری این واقعه گفت: «امام حسین (ع) به ما آموخت زندگی با ظالمان موجب خفت و خواری است. امام حسین (ع) به ما آموخت که بیهوده قیام نکرده است، بلکه برای اصلاح جامعه اسلامی به پا خاسته است. شما به عنوان سربازان نظام اسلامی، علاوه بر رسالت دفاع از کشور در برابر دشمنان خارجی و فتنه گران داخلی، باید اجازه قدعلم کردن مفسدان در جامعه ندهید و با فساد مبارزه کنید.»

وی با اذعان بر این نکته که جامعه‌ای اسلامی است که از فساد بری باشد افزود: «ما نباید قانع به حداقل‌ها باشیم و وقتی امروز یک جامعه اسلامی را ایجاد کرده‌ایم، نباید اجازه ظلم و فساد به تبهکاران دهیم. نباید اجازه وقوع کوچک‌ترین ظلم و فسادی را در جامعه بدهیم و این مهم با توجه به وجود روحیه ضدظلم و ضد فساد در شما پاسداران نظام اسلامی، پیگیرشدنی است و باید پیگیری شود. شما با حفظ این روحیه باید در اعتماد به سلامت عمومی جامعه و کشور پیش‌قدم باشید.»

پورمحمدی با بیان این‌که با فقر، بی‌دینی و فساد نیز می‌آید گفت: «اگر ما بتوانیم فقر را از جامعه خود دور کنیم، توانستیم جامعه‌ای اسلامی بسازیم که بری از فساد و ظلم باشد. در این رهگذر شما پاسداران ضد فساد و ضد تبهکاری در جامعه هستید و این مهم برای ما به عنوان یک ارزش و یک اصل مطرح است. شما نیز باید بدانید که این رسالت مهمی است. چرا که امام حسین (ع) بر سر این رسالت، جان عزیز خویش را فدا کرد.»

مبارزه با فساد ارزش از خودگذشتگی و جان بر کفی را دارد


حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: «امام حسین (ع) به ما آموخت که پاکی و طهارت آن قدر ارزش دارد که برای مبارزه با فساد که دشمن پاکی است، باید دست از جان خویش و عزیزان خویش نیز شست و از این منظر کار شما پاسداران در مواجهه با فساد و تبهکاری در جامعه ما بسیار مهم و ارزنده است. چرا که با روحیه از خودگذشتگی و جان بر کفی در برابر فساد ایستاده‌اید.»

پیام نهم دی این است که باید از فساد فاصله بگیریم


وی در پایان سخنرانی خود با اذعان به این‌که واقعه نهم دی نشان دهنده زنده بودن و جاری بودن فرهنگ امام حسین (ع) و آرمان‌های عاشورایی در ملت ایران بود گفت: «ملت ایران در نهم دی ماه ۱۳۸۸ نشان داد که اجازه نمی‌دهد جامعه از مسیر حسینی خویش خارج شود. البته نهم دی پیام‌های دیگری نیز دارد. از جمله این‌که به مسئولین این پیام را داد که در همه حال هوادار حق باشند و به دنبال باندبازی و قدرت طلبی که فسادآور است نروند.»

وی با اشاره به این نکته که پیام نهم دی تنها متوجه دشمنان خارجی و فتنه گران داخلی نیست افزود: «اگر می‌خواهیم پیام نهم دی به صورت کامل اجرا شود، باید از فساد فاصله بگیریم و به سمت اصلاح جامعه حرکت کنیم. چه این‌که اگر کسی پیرو پیام نهم دی باشد، پیرو امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورایی نیز هست و این فرهنگ به ما می‌آموزد که در همه حال باید در راه اصلاح جامعه خویش کوشا باشیم و جلوی بی‌عدالتی و فساد ایستادگی کنیم.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز