خبرگزاری کار ایران

همراه با یک متخصص پوست و مو؛

حقایقی درباره ویتامینه کردن مو

کد خبر : ۳۳۴۶۰

ریشه مو در عمق پوست قرار دارد و ویتامینه کردن نمی‌تواند به این عمق نفوذ پیدا کند بنابراین این عمل در جلوگیری از ریزش مو تاثیر نداشته و هیچ مبنای علمی برای آن وجود ندارد.

ماجرای ویتامینه کردن مو برای جلوگیری از ریزش مو جوامع امروزی را درگیر خود کرده است و هر روز شاهد افزایش تبلیغات انجام آن در مراکز آرایشگاهی هستیم و باید دانست هر چه قدر شما موادغذایی مختلف و انواع ویتامین‌ها را روی مو‌ها بمالید تاثیری در افزایش رشد مو‌ها نخواهد داشت. این موضوع و محبوبیت آن در میان افراد جامعه به وِیژه زنان تنها برای سالن‌های زیبایی منبع درآمد ایجاد کرده است زیرا تاکنون شاهد توصیه یک متخصص برای ویتامینه کردن مو جهت پیش‌گیری از ریزش مو نبوده‌ایم.
یلدا صداقت، متخصص پوست و مو در این زمینه به دانا گفت: ویتامینه کرده مو برای جلوگیری از ریزش مو مبنای علمی ندارد این مواد تنها دارای ترکیبات نرم کننده هستند که برای چند لحظه بر روی مو باقی می‌مانند.
وی افزود: ریزش مو به دلایل مختلف از جمله مسایل ژنتیکی روی می‌دهد. باید دانست ریزش مو یک درماتن ثابت ندارد ابتدا باید علت یابی شود و سپس به درمان آن پرداخت.
متخصص پوست و مو با بیان اینکه ریزش مو در بین جمعیت زنان بیشتر از مردان روی می‌دهد عنوان کرد: در جمعیت زنان به دلیل فقر آهن ریزش مو بسیار شایع است که می‌توان با توصیه‌های تغذیه‌ای از پیشرفت آن جلوگیری کرد.
صداقت در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: بیماری‌های ارثی در برخی موارد موجب ریزش شدید مو می‌شود که درمان این عامل مدت زمان بسیاری را می‌طلبد و به هیچ عنوان با ویتامینه کردن مو درمان نمی‌شود.
وی در ادامه تاکید کرد ریشه یا فولیکول مو در عمق پوست قرار گرفته است و مصرف موضعی از ویتامین‌ها موجب تقویت ریشه مو نمی‌شود و نمی‌تواند تا این عمق نفوذ کند. به گفته وی؛ استفاده از مواد غذایی سالم، میوه و سبزیجات تازه می‌تواند در رشد و حالت مو نقش بسزایی داشته باشد.
یلدا صداقت، متخصص پوست و مو در پایان خاطر نشان کرد: ویتامینه کردن مو و استفاده از حنا نه تنها در رشد مو تاثیری ندارد بلکه در برخی موارد موجب بروز حساسیت پوستی می‌شود. /پایان پیام

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز