خبرگزاری کار ایران

در دیدار نهاوندیان انجام شد؛

توصیه‌های «آیت‌الله صافی» به دولتمردان برای رفع مشکلات

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهور، توصیه‌های مهمی خطاب به دولتمردان ارائه کرد.

به گزارش ایلنا٬ آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار محمد نهاوندیان با وی٬ رفع مشکلات اقتصادی را از اولویت‌های برنامه‌های دولت دانست و گفت: آنچه الان بر مردم فشار می‌آورد و باعث رنجش خاطر و عسر و حرج مردم شریف و عزیز ما شده است، مسائل اقتصادی است.

وی تاکید کرد: باید با تدبیر و مدیریت صحیح، مشکلات اقتصادی را رفع و حل نمایید مخصوصاً باید در برنامه‌ریزی‌ها، ضعفا و اقشار محروم را در اولویت قرار دهید و طوری عمل کنید که مردم اثر خدمات و تلاش‌های شما در اقتصاد را احساس کنند.

وی در ادامه توصیه‌های خود به خدمتگزاران مردم در دولت، گفت: باید در همه کار‌ها اخلاص داشته باشید و جز برای رضای خداوند متعال، گام برندارید و باید این امیدی که در مردم به وجود آمده است، با رفع و حلّ مشکلات، حفظ نمایید که سرمایه‌ بزرگی است.

این مرجع تقلید گفت: در برنامه‌ریزی‌های خود در دولت، باید همه جوانب بخصوص اوضاع کشور و منطقه را در نظر بگیرید که بدون توجه به آن، برنامه‌ریزی دقیق و مدبّرانه ممکن نیست.

وی در بخش دیگری از بیانات خود با ابراز تأسّف از برخی لجبازی‌ها و توجّه به منافع شخصی بیان کرد: در همه نهاد‌ها باید اخلاق اسلامی کاملاً رعایت شود و همگان باید از فحّاشی و لجبازی اجتناب نمایند. باید همه، منیّت‌ها و منافع شخصی و باندی را کنار بگذارند و خدمت به مردم را تنها فکر و دغدغه خود قرار دهند.

آیت الله صافی، در قسمت دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرصت خدمت‌گزاری که برای مسئولان فراهم شده است، گفت از فرصتی که برای شما پیش آمده، جهت پیشبرد مقاصد بلند اسلامی ‌‌نهایت استفاده را کنید و در تمام حالات، به خداوند متعال توجّه کرده و از امام زمان (ع) استمداد نمایید تا توفیقات شما در خدمت به اسلام و نظام اسلامی افزوده شود.

وی در پایان گفت: حقیر هم دعا می‌کنم تا بتوانید با مدیریت صحیح و توجّه به احکام و اخلاق اسلامی در همه شئون، جهت رفع مشکلات مردم عزیزمان گام بردارید.

در پایان این دیدار، این مرجع تقلید تذکّرات و توصیه‌هایی را به طور خصوصی بیان کرد.

در ابتدای دیدار، محمد نهاوندیان با ابلاغ سلام گرم ریاست جمهوری به این مرجع تقلید، توصیه‌های ایشان را برای مسئولان دولت غنیمت شمرده و از ایشان خواست جهت توفیقات بیشتر مسئولان و خدمتگزاران مردم دعا کنند.

کد خبر : ۳۳۴۴۸۴