خبرگزاری کار ایران

ایران خودرو بدون سرمایه گذاری به الجزایر می رود

کد خبر : ۳۳۴۱۵۶

گروه صنعتی ایران خودرو با امضای قرارداد با بخش خصوصی الجزایر فروش خط تولید و انتقال خدمات فنی مهندسی به این کشور را آغاز کرد. این رویداد در حالی از زمستان94آغاز می شود که خودروساز ایرانی هیچ نیازی به سرمایه گذاری مستقیم برای حضور در بازار این کشور آفریقائی ندارد. «حضور بدون سرمایه گذاری مستقیم در کشورهای خارجی» رویکرد جدید ایران خودرو در حوزه صادرات است.

به گزارش ایلنا، معاون صادرات ایران خودرو گفت: در فاز اول این قرارداد، محصولات ایران خودرو شامل دنا، سورن، رانا و آریسان به صورت خودروی نیمه آماده (اس.کی.ی2) به الجزایر ارسال و در خط الجزیره مونتاژ خواهد شد.

سعید تفضلی در حاشیه امضای قرارداد با طرف الجزایری، ظرفیت تولیدی خط الجزیره را سالانه 10 هزار دستگاه در یک شیفت عنوان کرد و گفت: این خط در بهمن ماه امسال آغاز به کار می کند و از 15 هزار دستگاه سفارش مشتری الجزایری برای سال جدید میلادی، 1500 دستگاه دنا در زمستان امسال صادر خواهد شد. باقی مانده این تعداد به صورت قطعات منفصله (‌سطح اس.کی.دی صفر) صادر خواهد شد.

وی افزود: شریک ایران خودرو در الجزایر شرکت «فمووال» است که پیشنهاد احداث یک خط مونتاژ کامل شامل سالن های رنگ، بدنه و مونتاژ را نیز به ایران خودرو داده و سرمایه گذاری توسط طرف الجزایری صورت می گیرد.

معاون صادرات ایران خودرو سایت کامل تولید را مهم ترین بخش قرارداد میان ایران خودرو و بخش خصوصی الجزایر توصیف کرد و افزود: براساس این قرارداد خط تولید کامل شامل خطوط رنگ، مونتاژ و بدنه، در سال 2017 فعال و محصولات به صورت سی.کی.دی (قطعات منفصله) به الجزایر صادر خواهد شد.

وی مشارکت شرکت تام ایران خودرو در طراحی، ساخت و راه اندازی ماشین آلات تولیدی را از جمله ویژگی های قرارداد با طرف الجزایری عنوان کرد و افزود: ایران خودرو بر اساس راهبرد جدید صادراتی خود در هیچ سایت خارجی سرمایه گذاری نمی کند و همکاری صادراتی با الجزایر نیز با همین راهبرد صورت می گیرد.

تفضلی صادرات خدمات فنی و مهندسی و آموزش کارکنان محلی توسط کارشناسان و مهندسان ایران خودرو را از موارد قابل توجه در صادرات به الجزایر دانست و گفت: دنا، رانا، سورن و آریسان محصولات صادراتی ایران خودروبه الجزایر هستند.

معاون صادرات ایران خودرو محل احداث سایت کامل خودروسازی را در منطقه «ری لیزن» در 300کیلومتری الجزیره ذکر کرد که امکان صادرات محصولات تولیدی به شمال و شمال غربی افریقا را نیز فراهم می کند.

وی ظرفیت تولید کارخانه ری لیزن را سالانه 30 هزار دستگاه ذکر کرد.

«محمد رحمون» مدیرعامل شرکت «فمووال» و نماینده ایران خودرو در الجزایر نیز در حاشیه امضای قرارداد، اظهار کرد: محصولات ایران خودرو محکم و دارای کیفیتی است که قابلیت رقابت با محصولات دیگر در بازار الجزایر را دارد.

رحمون با اشاره به اشتراکات فرهنگی و دینی میان دو کشور گفت: ما ترجیح می دهیم محصولات ایرانی را در کشور خود عرضه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز