خبرگزاری کار ایران

نشست خبری وزارت خارجه/۱/:

مهمانپرست: مصوبه جدید کنگره آمریکا دخالت در امور ایران است

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۹۸

وزارت خارجه پیگیر مسائل میانمار است/مشکلات منطقه‌ راه‌حل منطقه‌ای دارد/خواستار محاکمه توهین کنندگان به اسلام هستیم/توافقی برای زمان و مکان گفتگوهای ایران و آژانس صورت نگرفته است.

سخنگوی وزارت امورخارجه درپاسخ به این سوال که گفتگوی ایران و آژانس چه زمانی برگزار خواهد شد گفت: توافقی برای زمان و مکان گفتگوهای نمایندگان ایران و آژانس صورت نگرفته است از طرح و بسته‌های جدید نیز صحبت‌هایی صورت می‌گیرد که باید دید در این مذاکرات چقدر رویکرد منطقی مطرح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رامین مهمانپرست در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در واکنش به پیشنهاد جدید وزیر خارجه بحرین مبنی براینکه افراد معاند نظام برای گفتگو رودرروی هم قرار بگیرند، گفت: این پیشنهاد نیاز به پاسخگویی ندارد زیرا از چارچوب دیپلماتیک خارج است. آن‌ها به جای توجه به خواست مردم مشکلات کشور خود را پیچیده‌تر می‌کنند. آن‌ها اگر قصد تشکیل اجلاس دوستان ایران را دارند بدانند دوستان ایران مردم بحرین هستند

وی در ادامه گفت: آن‌ها اگر قرار است اجلاس دوستان تشکیل دهند بهتر است که به صحبت مردم خود گوش فرا دهند. حکومت بحرین باید از سرنوشت صدام درس بگیرد این ملت، ملت بزرگی است که دوستانش در همه منطقه حضور دارند.

تشریح طرح شش ماده‌ای ایران برای مقامات ترک

سخنگوی امور وزارت خارجه در مورد جزئیات نشست‌های اخیر که به تازگی در ترکیه مقامات این کشور انجام شده گفت: این نشست‌ها مبتنی بر تحولات منطقه و روابط دوجانبه ایران و ترکیه و بحران سوریه بود که به صورت تفصیلی دنبال شد طرح شش ماده‌ای ایران برای حل بحران سوریه نیز در این نشست تشریح شد.

وی ادامه داد: محورهای مشترک برای همکاری بحث توقف درگیری و جلوگیری از کشتار مردم بی‌گناه، جلوگیری از مداخلات خارجی و تشکیل دولت انتقالی برای تصمیم گیری در مورد زمان بندی تاریخ انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری نیز مطرح شد که این موارد به گونه‌ای اجرای فرایند دموکراتیک در سوریه محسوب می‌شود.

مهمانپرست با تاکید براینکه باید جلوی مداخلات کشورهای بیگانه و خارجی گرفته شود تصریح کرد: اگر اجازه داده شود که گروه‌های مختلف تروریستی شناسایی و مورد حمایت کشورهای بیگانه قرار گیرند رویه خطرناکی در منطقه ایجاد خواهد کرد که می‌توانند دامن کشورهای منطقه را بگیرد وهمه کشورهای منطقه می‌تواند هدف بعدی این توطئه باشند.

وزارت خارجه پیگیر مسائل میانمار است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه وزارت امور خارجه همچنان پیگیر مساله و مشکل مسلمانان میانمار است خاطرنشان کرد: تلاش برای رسیدگی به وضع مسلمانان میانمار همچنان ادامه دارد. تلاش ما بر این است که هیات ایرانی برای بازدید از وضعیت این مسلمانان به میانمار اعزام شون.د امیدواریم هیات نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه هیاتی از امور خارجه از وضعیت این مسلمانان دیداری داشته باشند.

مهمانپرست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه آیا خبر خوشی از آزادی ۴۸ زائر ایرانی در سوریه منتشر خواهد شد یا نه اظهار داشت: تلاش بسیار گسترده‌ای برای آزادی ۴۸ زائر ایرانی در حال انجام است. با رایزنی‌هایی که در سوریه و کشورهای منطقه صورت گرفته است امیدواریم به زودی اخبار خوشی در مورد آزادی این افراد برسد.

مصوبه کنگره آمریکا دخالت در امور ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه قانون جدید کنگره آمریکا را دخالت‌های آشکار دیگری دانست و افزود: روابط ایران با همه کشور‌ها به ویژه کشورهای آمریکای لاتین روابطی دوستانه براساس احترام با کشورهای مستقل است که زمینه همکاری را فراهم می‌کند. این‌که مقامات آمریکایی چنین مداخلاتی انجام می‌دهند نشان می‌دهد که آن‌ها متوجه روابط جدید بین الملل نیستند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها همچنان فکر می‌کنند در دوران جنگ سرد به سر می‌برند و کشورهای آمریکای لاتین همچنان حیاط خلوت آن‌ها هستند. اما همچنان ما توصیه می‌کنیم به حقوق کشور‌ها احترام بگذارند. افکار عمومی نیز اقدامات مداخله جویانه آمریکایی‌ها را نمی‌پذیرند.

مشکلات منطقه‌ راه‌حل منطقه‌ای دارد

مهمانپرست در خصوص حل مشکلات منطقه‌ای و بحران‌هایی که در منطقه ایجاد شده تصریح کرد: مشکلات منطقه‌ای راه حل منطقه‌ای دارد و تاکید جمهوری اسلامی بر هم گرایی و همکاری است. ایران برای جلوگیری از اختلافات کشور‌ها تلاش می‌کنند و باید در نظر داشت که جدایی کشورهای منطقه از یکدیگر به نوعی تامین کننده منافع اسرائیل و کشورهای خارجی و بیگانه است.

خواستار محاکمه توهین کنندگان به اسلام هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این خبر که فردا قرار است طرحی با عنوان توهین به مقدسات اسلام در یک نشریه خارجی به چاپ برسد عنوان کرد: موضع وزارت امور خارجه در این خصوص پرهیز از اختلافات مذهبی و وحدت جهان اسلام است و هر حرکتی خارج از این چارچوب را توهین به جهان اسلام تلقی خواهیم کرد. ما علاوه بر محکومیت چنین اقداماتی خواستار محاکمه این افراد هستیم. ما از سازمان‌های اسلامی و بین المللی خواستار تدابیر عادلانه برای تدوین کنوانسیون نیز جهت جلوگیری از این اقدامات هستیم که اجازه ندهد این نشریات به اختلافات بپردازند و باید با شدید‌ترین نوع برخورد مجازات شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز