خبرگزاری کار ایران

امیرآبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

عضوجبهه پایداری نیستم

نماینده مردم قم گفت:جبهه پایداری تشکیلات خود را دارد و من عضو جبهه پایداری نیستم و طبیعتا اطلاعاتی از تصمیم‌های انتخاباتی جبهه پایداری ندارم.

احمد امیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به چگونگی ورود خود به مجلس نهم و فعالیت‌های انتخاباتی در سال 90، اظهار داشت: در انتخابات دوره نهم جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم دو نفر را برای انتخابات معرفی کرد و بر این اساس آقایان لاریجانی و آشتیانی به عنوان نامزدهای مورد وثوق جامعه مدرسین مطرح شدند و بنده نیز به عنوان یک اصولگرای مستقل در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کردم و حتی در برپایی ستادهای انتخاباتی نیز به صورت مستقل عمل کرده و با هیچ نامزدی ستاد مشترک تشکیل ندادیم.

او اضافه کرد: البته در آن زمان وقتی مردم درباره اینکه شخصا به چه کسی رای می‌دهم سوال می‌کردند، می‌گفتم که به آقای آشتیانی یا آقای ذوالنور رای می‌دهم و حتی صحبت‌هایی برای طراحی و انتشار پوسترهای مشترک با این دو نامزد انجام شد اما از آنجا که آقای آشتیانی عضو جامعه مدرسین بودند و آقای ذوالنور هم مستقل آمده بود، این اتفاق نیفتاد. بماند که هماهنگی‌هایی میان بنده و آقایان آشتیانی و ذوالنور در تبلیغات انتخاباتی انجام شد.

نماینده مردم قم در مجلس نهم در پاسخ به سوالی درباره فعالیت‌های انتخاباتی جدی پایداری در انتخابات سال 90 در شهر قم گفت: جبهه پایداری در آن دوره از هیچ نامزدی در شهر قم حمایت نکرد. در انتخابات امسال نیز باتوجه به اینکه جبهه پایداری به ائتلاف اصولگرایان پیوسته طبیعتا در صورت ارائه لیست از سوی جامعه مدرسین، این جبهه لیستی ارائه نمی‌دهد.

امیرآبادی با بیان اینکه در جبهه پایداری عضویت ندارد، یادآور شد: من هیچ سخنگویی در جبهه پایداری ندارم و آنچه می‌گویم تحلیل شخص بنده است، جبهه پایداری تشکیلات خود را دارد و من عضو جبهه پایداری نیستم و طبیعتا اطلاعاتی از تصمیم‌های انتخاباتی جبهه پایداری ندارم.

او ادامه داد: در انتخابات پیش رو نیز تا زمانی که جامعه مدرسین نامزدهای خود را معرفی کند صبر خواهیم کرد و اگر جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم لیستی ارائه نکند براساس سیاست‌های کلی ائتلاف اصولگرایان در قم عمل خواهیم کرد.

امیرآبادی خاطر نشان کرد: در ادوار نهم و هشتم این مسئله معمول بود که اگر جامعه مدرسین نامزدی در قم معرفی می‌کرد، اصولگرایان دیگر کسی را معرفی نمی‌کردند و از سیاست‌های جامعه مدرسین پیروی می‌کردند و امسال نیز به همین شیوه عمل می‌شود.

او اضافه کرد: اگر بنده در لیست جامعه مدرسین قرار بگیرم تبعیت خواهم کرد و در غیر این صورت باتوجه به اینکه احتمالا ائتلاف بزرگ اصولگرایان لیستی نخواهد داد، به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کنم.

امیرآبادی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص احتمال همکاری انتخاباتی با لاریجانی که قصد دارد همچون او به صورت مستقل در شهر قم وارد رقابت شود، گفت: من هیچ مشکلی با همکاری با اصولگرایانی که به ارزش‌های انقلاب پایبند هستند، ندارم با این وجود باید ببینیم جامعه مدرسین چه اقدامی خواهد کرد و بی‌شک تصمیم آنها برای همه اصولگرایان تاثیرگذار خواهد بود چرا که اصولگرایان قم احترام ویژه‌ای برای جامعه مدرسین قائل هستند.

امیرآبادی در پایان تصریح کرد: واقعیت این است که هم آقای لاریجانی و هم آقای آشتیانی از ظرفیت بالایی برخوردارند که در 4 سال گذشته همکاری‌های بسیار خوبی برای حل مشکلات شهر قم داشتیم و باوجود اینکه در سطوح کلان و برخی مسائل کشوری نمایندگان مجلس با هم اختلاف نظرهایی دارند و ما نیز از این قاعده مبرا نبودیم، اما به‌طور کلی هماهنگی بسیار خوبی داشتیم و فکر می‌کنم در انتخابات نیز مشکلی با یکدیگر نداشته باشیم چراکه هر سه ما در دایره اصولگرایی قرار داریم.

کد خبر : ۳۳۳۷۴۱