خبرگزاری کار ایران

مشاور امور ایثارگران مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری:

زنان فعال در بیداری اسلامی؛ پیام رسانان ایثار و شهادت

کد خبر : ۳۳۳۵۴

مشاور امور ایثارگران مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: بیداری اسلامی حرکتی است در نتیجه انقلاب اسلامی و زنانی که در این جنبش‌ها نقش داشتند؛ پیام رسان فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

ایلنا: فرحروز فاتحی رئیس شورای سیاستگذرای دومین کنگره ملی شعر زنان عاشورایی؛ علت انتخاب این محور‌ها را بکر بودن آن‌ها نام برد و گفت: پیش از این در قالب شعر روی این محور‌ها کار نشده بود به خصوص حول فرمایشات امام خمینی (ره) و سخنان رهبر معظم انقلاب در قالب‌های هنری فعالیت خاصی صورت نگرفته بود؛ از این رو تصمیم گرفتیم با مطرح کردن این موضوعات و پیوند زدنشان با شعر قدم جدیدی در این عرصه برداریم.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری این کنگره، وی افزود: برای انتقال پیام جنبش‌های بیداری اسلامی در کشورهای منطقه راه‌های گوناگونی وجود دارد و یکی از این راه‌ها زبان شعر است. شاعران ما باید به نحوی وارد این موضوعات شوند که آثارشان برای آیندگان به جا بماند و در جامعه الگوساز باشد.
فاتحی درباره نتایج دور قبلی کنگره زنان عاشواریی اظهار داشت: ما آثار برگزیده و منتخب دوره قبلی را با کمک خود شاعران در قالب کتابی با عنوان «صحرا به دوش می‌کشد این غم را» روانه بازار کتاب کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد. امسال هم قصد داریم آثار برگزیده را در قالب مجموعه‌ای به بازار عرضه کنیم و در اختیار اهالی فرهنگ و مداحان اهل بیت قرار دهیم.
وی همچنین توجه به شاعران جوان را از دیگر رویکردهای این کنگره نام برد و خاطرنشان کرد: ما به شاعران جوانی نیاز داریم که وارد فضای فرهنگی کشور شوند و در زمینه ادبیات آئینی و دفاع مقدس فعالیت کنند به همین دلیل فراخوان کنگره را به صورت عمومی منتشر کردیم.
مشاور امور ایثارگران مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری یادآورد شد: تاکنون استقبال خوبی از طرف شاعران جوان، خصوصا بانوان صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم شاعران جوانی را در این حوزه شناسایی کنیم، در این راه منابعی در سایت کنگره اعلام کردیم و به صورت رایگان در اختیار شاعران جوان و علاقمند قرار می‌دهیم تا بتوانند با مطالعه‌ آن‌ها تسلط کافی را بر محورهای کنگره کسب کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز