خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن باستانی جانبازان و معلولین:

ورزش باستانی موجب تعالی توأم جسم و روح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۹۵

تیم ملی کشورمان در مسابقات پارازورخانه‌ای آسیا که آذر ماه سال گذشته به میزبانی تاجیکستان برگزار شد، 3 نشان طلا و دو نشان نقره کسب کرد.

رئیس انجمن باستانی جانبازان و معلولین با تشریح برنامه‌های مورد نظر برای سال آینده این انجمن، توضیحاتی در خصوص این رشته ارائه داد.

به گزارش ایلنا، مسعود امامی برنامه‌های مورد نظر این انجمن در سال 92 را اینگونه تشریح کرد: برگزاری کلاس های آموزش داوری، مسابقات قهرمانی کشور هنرهای فردی، تیمی و مهارتهای 12گانه تیمی و یک اعزام برون مرزی از جمله اقدامات مورد نظر انجمن برای سال آینده است که در صورت فراهم آمدن شرایط، اجرایی می شود.

وی در مورد مسابقات برون مرزی رشته باستانی افزود: سال گذشته و برای اولین بار تیمی دو نفره از جمهوری اسلامی ایران در رقابت های پارازورخانه ای تاجیکستان حضور یافت. مسابقات این رشته دو سال یکبار برگزار می شود و میزبان مسابقات سال آینده که توسط فدراسیون بین المللی مشخص می شود که هنوز اعلام نشده است. البته قرار بود برای توسعه بیشتر این رشته، مسابقات امسال در فیلیپین هم برگزار شود که این برنامه انجام نشد. باید به این نکته نیز اشاره کرد که سال 89 ورزشکاران باستانی کار جانباز و معلول کشورمان در افتتاحیه رقابت های جهانی ترکیه، برای اولین بار و به صورت نمادین حضور یافتند و در سطح جهانی نیز مسابقات ترکیه فرصتی بود تا برای اولین بار حضور نمادین افراد دارای معلولیت سراسر جهان در این رویداد ورزشی رقم خورده و زمینه ساز مسابقات جداگانه برای این افراد شود.

امامی برای آشنایی بیشتر با رشته باستانی جانبازان و معلولین توضیحاتی نیز ارائه داد: رشته باستانی در دو بخش مهارتهای 12گانه تیمی و مهارتهای 12گانه انفرادی (میان داری) انجام می شود. هنرهای فردی نیز شامل 5 ماده اصلی سنگ، کباده، چرخ، میل گیری و میل بازی است که دو ماده چرخ و میل بازی نیز دارای 7 ماده فرعی هستند.

وی در ادامه افزود: در مسابقات تیمی این رشته، مسابقه به صورت گروهی و کامل انجام می شود و در مسابقات انفرادی، همین حرکات به صورت خلاصه تر و در زمان کمتری انجام می شود که این عمل به میان داری مشهور است.

رئیس انجمن باستانی در مورد کلاس‌های پزشکی، ورزشی مورد تایید برای این رشته گفت: رشته باستانی از جمله رشته‌هایی است که محدودیت سنی ندارد و از سایر رشته های دیگر نیز به آن گرایش می یابند. ضمن اینکه اکثر کلاسهای پزشکی را شامل می شود. البته این ورزش در دو کلاس ایستاده و نشسته تقسیم بندی شده و طی این سالها به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که اکثر کلاسها به هم نزدیک شوند و شرایط حضور برای افراد مختلف آسان تر شود. در مورد تجهیزات نیز باید گفت که وسایل مورد استفاده در مواد مختلف، برای کلاس بندی‌ها متنوع است و بر اساس توانایی فرد، وزن تجهیزات تغییر می یابد.

امامی از برگزاری دو مرحله اردو آمادگی برای اعزام برون مرزی انجمن باستانی خبرداد و گفت: درصورتی که شرایط اعزام برون مرزی ما در سال آینده فراهم شود، پیش از عزیمت به این مسابقات، با دعوت از افرادی که در رکوردگیری موفق به کسب شرایط مورد نظر می شوند و نیز ورزشکارانی که در دوره قبل مسابقات عنوان بدست آوردند دعوت بعمل می آید، البته ما در مجموع در کلاس ایستاده و نشسته دو سهمیه بیشتر نداریم.

رئیس انجمن باستانی جانبازان و معلولین در پایان با تاکید بر این نکته که پرداختن به این رشته تاثیری شگرف در سلامت جسمی ورزشکار دارد خاطر نشان کرد: رشته باستانی به جهت ریشه‌دار بودن آن در فرهنگ کشور ایران و احترام به ارزش های اخلاقی و مذهبی، موجب تعالی ورزشکار از نظر ارزش های معنوی نیز می شود و انتظار می رود که با فراهم آوردن امکانات و تجهیزات در سراسر کشور، شاهد توسعه شایسته تر آن باشیم.

تیم ملی کشورمان در مسابقات پارازورخانه‌ای آسیا که آذر ماه سال گذشته به میزبانی تاجیکستان برگزار شد، 3 نشان طلا و دو نشان نقره کسب کرد. سید شهاب الدین بصام تبار و ارسلان امینی، دو نماینده ایران در این رقابت‌ها بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز