خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان

با افتتاح مجتمع کشت و صنعت لرستان، 2 هزار شغل ایجاد می‎شود

علی هادی چگنی از سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومانی برای احیای مجتمع کشت و صنعت این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، علی هادی‌ چگنی امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند احیا مجتمع کشت و صنعت لرستان گفت:  برای احیای مجتمع کشت و صنعت استانتا کنون بیش از ۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مجتمع کشت و صنعت لرستان را گنجی برای سرمایه‌گذاری در استان لرستان دانست و افزود: در این راستا مدیریت ارشد لرستان پیگیری‌های فراوانی را برای احیای این گنج در استان داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه تاکنون برای احیا مجتمع کشت و صنعت لرستان بیش از ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته٬ تصریح کرد: با این میزان سرمایه‌گذاری اکثر زیرساخت‌های مورد نیاز برای این مجتمع ایجاد شده است.

وی ضمن بیان این نکته که آقای الحی تاکنون بین 70 تا 80 میلیارد تومان در پروژه کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا لرستان سرمایه‎گذاری کرده اظهار داشت: این مجتمع گنجی نهفته بود که آقای الحی آن را احیا کرد و به دنبال فعال کردن این مجتمع برای اشتغالزایی است.

هادی چگنی از فعالیت ۴۰۰ نفر در مجتمع کشت و صنعت لرستان خبر داد و تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری احیا این مجتمع به ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

چگنی همچنین با اشاره به اینکه جای جای لرستان فرصت و پتانسیل‎های زیادی دارد که متأسفانه به فعلیت نرسیدند و همین قضیه باعث شده که وضعیت اقتصادی استان خوب نباشد٬ مطرح کرد: شاخص بیکاری در لرستان طی سال ۹۱ حدود ۲۰ درصد، سال ۹۲ حدود ۱۷ درصد و در سال گذشته به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم ظرفیت‎های استان را بالفعل کنیم لرستان از توسعه‎نیافتگی خارج خواهد شد و وضعیت اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم بهتر می‎شود.

چگنی ضمن بیان اینکه تنها راهکار برای برون‌رفت از وضعیت فعلی لرستان سرمایه‎گذاری در بخش‎های مختلف و روی پتانسیل‎های استان بوده و لازمه رسیدن به توسعه یافتگی ورود بخش‌خصوصی به لرستان است٬ گفت: اگر زمینه برای احیا واحدهای تولیدی راکد لرستان فراهم شود در آینده شاهد توسعه‌یافتگی استان خواهیم بود. در این راستا رسانه‌ها نقش بسزایی برای رشد و توسعه استان در ابعاد مختلف دارند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی لرستان  بر فراهم‌کردن زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در استان لرستان تاکید کرد و گفت: تنها راه نجات استان از توسعه نیافتگی ورود بخش‌خصوصی است و دولت تنها باید اقدام به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری این بخش در استان کند.

وی یاد آور شد: باید تلاش کنیم زیرساخت‎ها در استان فراهم شوند تا سرمایه‎گذار برای سرمایه‎گذاری به این استان ورود کند. در صورت فراهم بودن زیرساخت‎ها بهای تمام شده کالا برای سرمایه‎گذار کمتر می‎شود و از طرفی سرمایه‎گذار قدرت رقابت پیدا می‎کند.

چگنی با اشاره به توسعه فرودگاه خرم‎آباد گفت: اگر پروازهای این فرودگاه را توسعه دهیم هواپیماهای پهن‎پیکر می‎توانند در این فرودگاه بنشینند و قطعاً ورود سرمایه‎گذاران به لرستان با این کار بیشتر خواهد شد.

هادی چگنی همچنین با اشاره به اینکه روزی خواهد رسید که از همین مجتمع کشت و صنعت و گردشگری لرستان با هواپیماهای پهن‎پیکر صادرات داشته باشیم و برای رسیدن به این نقطه باید تلاش بیشتری کنیم٬ افزود: در صورت بهره‎برداری و افتتاح مجتمع کشت و صنعت و گردشگری لرستان 2 هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

کد خبر : ۳۲۶۲۵۲