خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان

رعایت حقوق شهروندی باید از کودکی نهادینه شود

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: برای نهادینه شدن حقوق شهروندی در جامعه می بایست از زمان کودکی آموزش های لازم را ارائه دهیم.

به گزارش ایلنا، یونس رنجکش در کارگروه ویژه تعیین محتوا برای تدوین ابزارهای آموزش حقوق شهروندی در گیلان افزود: محتوای مطالب آموزشی می بایست متناسب با ذائقه جامعه هدف و به زبان آنان باشد تا با جذابیت های خود اثر گذار باشد.

وی اظهار کرد: مهمترین روش برای نهادینه شدن این آموزش ها استفاده از جامعه هدف دوران کودکی و نوجوانی است که با همکاری خانواده ها می توان بر روی آنان برنامه ریزی کرد.

رنجکش اضافه کرد: در استان گیلان زمینه های خوبی با توجه به پیشینه فرهنگی و علاقمندی خانواده‌ها برای آموزش کودکان و نوجوانان وجود دارد که می بایست  با برنامه ریزی های مناسب از این فرصت استفاده کرد.

دبیر کارگروه حقوق شهروندان استان گیلان افزود: دستگاههای اجرایی استان می توانند با ارائه محتوای آموزشی مورد نیاز خود در حوزه های مختلف با بهره گیری از امکانات و متخصصین سایر بخش های آموزشی همچون آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روش های آموزشی را بهتر اجرا کنند.

رنجکش تاکید کرد: آموزش موضوعی است که تاثیر آن نیازمند بستر زمان است و باید برای فرهنگ سازی آموزش صحیح را اعمال و  اثر اتش را در دراز مدت  احساس کرد.

در این جلسه  مقرر شد کلیه دستگاه‌های اجرایی نظیر محیط زیست ، منابع طبیعی، آب و فاضلاب شهری و روستای، آب منطقه ای، جهاد کشاورزی ، استاندارد و کارشناسانی متشکل از اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به تدوین محتوای آموزش و متناسب سازی آن با جامعه مخاطب  در قالب کتاب و سایر اقلام آموزشی اقدام نمایند.

کد خبر : ۳۲۶۲۱۴