خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس

ساکتین دیروز دلسوزان اقتصادی امروز شده اند

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: هیچ‌ اقدام خلاف قانونی در دفن سیب‌زمینی انجام‌نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، هادی پژوهش ضمن تاکید بر این موضوع که روال هر ساله این است  که مقدار زیادی سیب زمینی از کشاورزان  خریداری شود، افزود:اگر پروسه خرید سیب زمینی از کشاورزان انجام نمی گرفت، همین افرادی که اکنون دلسوز دفن سیب زمینی شده اند عدم حمایت از کشاورزان را بهانه انتقاد و تخریب قرار می دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با انتقاد از نبود زیر ساخت های لازم برای نگهداری و انبارکردن برخی محصولات کشاورزی درفارس گفت: دراستان فارس که قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود،صنعت فراوری سیب‌زمینی به  این میزان کافی وجودندارد.

پژوهش افزود: درشرایطی که نه سیستم انبار و سردخانه مناسب و نه صنعت فراوری سیب‌زمینی در استان وجود ندارد باید اجازه داد تا سیب‌زمینی گندیده شود و بوی تعفن آن زندگی مردم را تحت الشاع قراردهد؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس این مشکل را منحصر به استان فارس ندانست و گفت:این مشکل برای تمام کشور و استان‌هایی که کاشت سیب‌زمینی دارند وجود دارد.

پژوهش افزود:من نعجب می کنم نمایندگانی که اکنون دغدغه دفن سیب زمینی را پیدا کرده اند چرا در سالهای گذشته اعتباراتی برای را برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی مصوب نکرده اند.

پژوهش  با بیان این مطلب که مقدار زیادی از  سیب زمینی های مازاد بر نیاز فارس با دستور مقام قضایی در کمیته امداد و بهزیستی توزیع  شده است تاکید کرد،دفن مابقی این محصول کشاورزی نیز با دستور قضایی صورت گرفته لذا هیچ‌گونه فعالیت غیرقانونی نبوده است.

کد خبر : ۳۲۶۱۵۶