خبرگزاری کار ایران

بهمن فروتن در گفت‌وگو با ایلنا:

بعد از صعود به جام جهانی 98 فرانسه فوتبال ما نابود شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۱۳۲

بعد از نسل طلایی 98 فوتبال ما قالب تهی کرد. انگار شارژ آن به یکباره تمام شد. چون عده‌ای نابلد آن را اداره کردند.

بهمن فروتن در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: 8 آذر بود که تیم ملی ما موفق شد به جام جهانی 98 فرانسه صعود کند. این صعود چه نقشی در پیشرفت فوتبال ما داشت؟ به نظرم این سئوال مثل این است که بپرسی وقتی کسی دیپلم می گیرد و به دانشگاه می رود چه تاثیری روی زندگی اش دارد. جام جهانی جایی است که تن آدم به تن تیم های بزرگ می خورد.

وی گفت:  اگر فوتبال مان را برای استعدادهای مان می ساختیم آنگاه رفتن به جام جهانی برای ما عادی می شد و نتیجه گرفتن در جام جهانی هم می توانست روی فوتبال ما تاثیرگذار باشد. الان باید میلیاردها تومان هزینه کنیم و مستشار خارجی بیاوریم تا به جام جهانی برویم. در صورتی که استعدادهای ما با استعدادهای پرتغال فرقی ندارند. اگر آنها فیگو و کریس رونالدو را دارند ما بهترین گلزن جهان را داشته ایم و باز هم می توانیم در تیم ملی امثال دایی را بسازیم. کافی است که امکانات آنها را به ما بدهند و فوتبال بلاتری را از بالای سر ما بردارند تا ببینند از فوتبال ما به چه شکل مدرنی در می آید.

صعود به جام جهانی 98 فرانسه اما تاثیر فراوانی روی ذهنیت مردم ایران نسبت به فوتبال داشت. فروتن در اینباره اینگونه واکنش نشان داد: الان در سرتاسر دنیا جنگ راه انداخته اند و روبروی هم قرار گرفته اند. این جنگ ها مسابقه تسلیحاتی دولت ها است. چون ملت ها هیچ کدام این جنگ ها را نمی خواهند. ملت ها رویارویی خودشان را دارند و این تقابل در ورزش اتفاق می افتد. طبیعی است وقتی آدم برای جام جهانی انتخاب می شود تاثیر بزرگی در اجتماع آن مملکت دارد. انتخاب شدن و مسابقه دادن در جام جهانی همان کنکور است.

او ادامه داد: ما در سال 98 در کنکور انتخابی جام جهانی موفق شدیم. موفقیت های ورزشی در عین حال که فردی و تیمی است موفقیت های عمومی هم هست چون کارگر؛ بیکار؛ معلم و دکتر همگی به یک اندازه از بردن تیم ملی خوشحال می شوند. بعد از بردن تیم ملی مردم صمیمی تر  و به همدیگر نزدیک می شوند و این پیروزی ها مرهمی برای زخم های یک جامعه است.

فروتن در پایان گفت: بعد از نسل طلایی 98 فوتبال ما قالب تهی کرد. انگار شارژ  آن به یکباره تمام شد. چون عده‌ای نابلد  آن را اداره کردند. چون عده‌ای نابلد  آن را اداره کردند. سالانه میلیاردها تومان پول به جیب کسانی که حق شان خیلی کمتر از اینها است ریخته می شود. این فوتبال بعد از 98 نابود شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز