خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

ارزش سیب تولیدی استان ۱۵ هزار میلیارد ریال است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان تولید در سال جاری بر اساس برآوردهای انجام شده یک میلیون و۳۲۶ هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از صدور بیش از ۷۴ هزار تن سیب درختی به ۱۶ کشور خارجی از این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسمعیل کریم زاده در آیین معارفه رئیس جدید جهاد کشاورزی شهرستان سلماس اظهار کرد: این میزان صادرات به کشورهای خارجی از جمله عراق، هند، پاکستان، امارات متحده عربی، کویت، تاجیکستان، ترکمنستان و افغانستان انجام شده است و با توجه به رایزنی های انجام گرفته با کشور های منطقه، انتظار داریم این میزان سطح صادرات افزایش پیدا کند.

وی ارزش ریالی سیب تولیدی استان را ۱۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: میزان تولید در سال جاری بر اساس برآوردهای انجام شده یک میلیون و۳۲۶ هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

کریم زاده اضافه کرد: سیب درختی در حدود ۲۰ درصد از کل محصولات تولیدی کشاورزی استان را شامل می شود و با توجه به هزینه بالای تولید این محصول که قیمت تمام شده آن در حال حاضر حدود ۱۵ هزار ریال برآورد می شود، وضعیت کنونی فروش این محصول در بازار برای باغداران مقرون به صرفه نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر ضرورت ایجاد واحدهای سورت و بسته بندی در کنار سردخانه های موجود در استان تاکید کرد و افزود: قیمت سیب صنعتی در کنار جاده ها با ورود اتحادیه شرکتهای تعاون روستایی استان برای خرید این محصول در حال حاضر به هر کیلوگرم دو هزار ریال افزایش یافته است که امیدواریم وضعیت سیب صنعتی در سال آینده با برنامه ریزی های به موقع و تمیهدات لازم ساماندهی شود.

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی امام جمعه شهرستان سلماس نیز در این مراسم گفت: برای جلوگیری از به وجود آمدن برخی مشکلات در امر تولید و صادرات، باید با توسعه فعالیتهای آموزشی و ترویجی در این راستا آگاهی کشاورزان را ارتقا داد.

در این مراسم حبیب محسنی به عنوان سرپرست جدید جهاد کشاورزی سلماس معرفی و از زحمات محمد اخلاقی مدیر قبلی قدردانی شد.

کد خبر : ۳۲۶۱۳۱