خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد:

برای تشکیل مجدد وزارت بازرگانی از اتاق اصناف نظرخواهی می شود

کد خبر : ۳۲۶۱۲۵

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در تفکیک و جداسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل مجدد وزارت بازرگانی از اتاق اصناف ایران، نظر خواهی می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اتاق اصناف ایران روح الله عباسپور  گفت: تجمیع وزارت صنعت و بازرگانی موجب شد تا بخش صنعت و معدن کشور مورد غفلت واقع شود و کار بسیاری از مدیران در استانها به امور توزیع و تنظیم بازار تبدیل شود.

وی افزود: تصور بر این بود که با ادغام وزارت صنعت و بازرگانی و مدیریتی واحد، تعادلی میان واردات و صادرات شکل می گیرد و ضرورت های وارداتی نیز در خدمتِ تولید کشور می رود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه به این نکته اشاره کرد که تجمیع وزارت صنعت و بازرگانی موجب شد تا بخش صنعت و معدن کشور مورد غفلت واقع شود.

وی ضمن اشاره به عوامل شکل گیری رکود در اقتصاد تصریح کرد: یکی از دلایل شکل گیری و تداوم رکود در جامعه این است که مدیران فرصتی برای رسیدگی به وضعیت و مسایل صنعت و معدن در کشور ندارند و به همین دلیل واردات بی رویه و نبود کنترل قاچاق موجب شده تا صنعت و تولید داخلی به شدت آسیب ببیند.

به گفته عباسپور، بازگشت به وضعیت سابق و تفکیک و جداسازی دو وزارتخانه صنعت و معدن و بازرگانی ما را برای رسیدن به وضعیت مطلوب یاری می کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: متاسفانه نه تنها ادغام این دو وزارتخانه هزینه های سنگینی برای کشور داشت بلکه هم اینک تفکیک این دو وزارتخانه هم با توجه به شرایط بد مالی دولت هزینه بر است اما در نگرش بلندمدت هم اکنون چنین کاری ضرورت دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در عین حال افزود: شش تن از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در کمیسیون مشترکی که به بررسی احیای وزارت بازرگانی می پردازند، شرکت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز