خبرگزاری کار ایران

سمینار استرس و شوک‌های عصبی و روش کاهش و درمان آن برگزار شد

با حضور استاد بین الملل مقیم کانادا سمینار «استرس و شوک‌های عصبی و روش کاهش و درمان آن» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، استاد بین الملل مقیم کانادا و متخصص فیزیولوژی پزشکی و پژوهشگر طب سنتی گفت: استرس در تضعیف سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است و موجب بیماری‌های تنفسی، عضلانی، اسکلتی و سرطان می‌شود.

محمد رستگار پناه، شامگاه شنبه در سمینار «استرس و شوک‌های عصبی و روش کاهش و درمان آن» که در فرهنگ‌سرای مهر برگزار شد، اظهار کرد: «استرس» شامل استرس‌های فیزیکی، شیمیایی و روحی است که هر کدام موجب یک نوع بیماری می‌شود، استرس به جاهایی از بدن که ضعف داشته باشد حمله می‌کند.

وی تصریح کرد: دستگاه گوارش نیز ارگان عجیب و غریبی است یعنی تنها ارگانی که در بدن سیستم عصبی دارد.

متخصص فیزیولوژی پزشکی، با اشاره به اینکه مرکز احساسات و غرایض بشر (هیپوتالاموس) است اظهار داشت: روح انسان، مرکز خواب و بیداری، مرکز تنظیم درجۀ حرارت بدن، سیری و گرسنگی، فکر و خیال، کنترل ضربان قلب و فشارخون و غدۀ فوق کلیوی در این منطقه قرار گرفته است.

رستگار پناه، نقش ورزش را در کنترل کردن استرس‌های فیزیکی و روحی موثر دانست و گفت: البته گاهی خود ورزش یک نوع استرس‌ است چرا که ورزش شدید باعث استرس فیزیکی می‌شود.

وی، اصلاح کردن تغذیه را از دیگر عوامل کاهش استرس دانست و افزود: خوردن غذاهای مناسب می‌تواند تاثیر بسزایی در زمینه استرس‌های روحی باشد.

استاد بین الملل مقیم کانادا، آموزش‌های ماساژ درمانی، تمرین ورزش‌های آرامش‌بخش مانند یوگا و استفاده از یکسری داروهای گیاهی را در قوی کردن بدن در مقابل استرس ضروری دانست و تصریح کرد: داروهای شیمیایی دارای عوارض شدیدی است که با استفاده از دمنوش‌های گیاهی می‌توان استرس را کاهش داده و داروهای گیاهی در رفع بیماری‌ها موثر است.

احیا کردن حمام‌های قدیمی در کاهش استرس

رستگار پناه، احیا کردن حمام‌های قدیمی در کاهش استرس را مورد تاکید دانست و گفت: در خارج از ایران با استفاده از فضاهایی شبیه به حمام‌های قدیمی و بُخورهای گیاهی یا عطری استرس را درمان می‌کنند.

وی تصریح کرد: تجربه در طب سنتی نشان داده است که منشا بیماری‌های اعصاب را درمان کرده است و خوشبختانه پس از سال‌ها تلاش در این روش، مسیر را درست پیموده‌ایم چرا که طب سنتی کم خطرتر و کم هزینه است و حتی مصرف داروهای گیاهی نیز عوارض جانبی ندارد.

استاد بین الملل مقیم کانادا، با اشاره به آغاز تحقیقات در مورد شبکۀ عصبی افزود: در این تحقیقات با یک گروه دیگری از پزشکان آمریکایی مواجه شدیم که این مسیر را طی می‌کردند و این نقطۀ امیدی است که یک گروه دیگر بطور اتفاقی نظر ما را تائید می‌کنند و آن نوید یک درمان موثر را می‌دهد که درمان شبکۀ عصبی در تجربه بسیار موفق بوده و تعداد زیادی از بیماران را درمان کرده است و این تحقیقات را ادامه می‌دهیم.

رستگار پناه ادامه داد: این درمان بسیار ساده، بدون هزینه، بدون داروهای شیمیایی که در عرض چند دقیقه با فشار دادن شبکه عصب و آزاد کردن آن انجام می‌شود که متد خاصی دارد و سعی کرده‌ایم این متد برای پزشکان تخصصی اجرا شود.

وی، با اشاره به تشکیل یک‌هزار پرونده و درمان آنها از این شیوه درمانی گفت: 80 درصد بیماران از این نوع درمان اظهار رضایتمندی کردند.

کد خبر : ۳۲۶۱۲۰