خبرگزاری کار ایران

۲۲ و ۲۳ آذر ماه

مازندران میزبان سومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی جی آی اس

ایلنا:مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران از برگزاری سومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در مدیریت صنعت آب و برق در مازندران خبر داد .

به گزارش ایلنا از ساری،  قاسم شهابی گفت: بهبود عملکرد  سیستم توزیع برق، افزایش بهره وری، طراحی مناسب و اینده نگری صحیح از اهداف عمده بکارگیری GIS است.

وی افزود: سیستم اطلاعات مکانی (GIS ) از مهمترین علوم و فناوری های موجود می باشد که با توجه به ماهیت مکان محور بودن آن امروزه کاربرد وسیعی در شرکت های توزیع پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خاطرنشان کرد: GIS با فراهم نمودن امکان ذخیره سازی و نمایش کلیه اطلاعات مکان مرجع مورد نیاز شرکتهای خدماتی و همچنین امکان طراحی و پیاده سازی کاربرد های مورد نیاز بخش های مختلف، مدیران این شرکتها را قادر می سازد تا به صورت بهینه و سیستماتیک و مشاهده حالت ترکیبی استاتیک و دینامیک شبکه، بهترین تصمیمات را برای طراحی و بهره برداری شبکه اتخاذ نمایند و مجموعه فعالیت ها و طرح های مرتبط با ان شرکت را سازماندهی کنند.

شهابی ادامه داد: شرکتهای توزیع برق در مسیری که جهت ارتقا و پیشرفت خدمات خود به عنوان نقشه راه تعیین نموده اند بایستی بر مبنای سیستم های جامعی حرکت نمایند که پاسخگوی پله های بعدی تا رسیدن به چشم‌انداز نهایی سازمان باشد.

وی زیرساخت ها داده های مکانی  SDI  ، بسترهای IT در پیاده سازی GIS ، آموزش و فرهنگ سازی SDI و GIS ، کاربرد های سامانه اطلاعات مکانی GIS  ، بررسی اثرات اقتصادی بکارگیری SDI,  و GIS ، تجربیات و دستاوردهای موفق SDI و GIS در ایران و جهان از جمله محورهای اصلی این کنفرانس دانست.  

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ارائه اطلاعات به منظور توسعه و اصلاح وضعیت جاری شرکت  ، پیش بینی وضعیت آینده، ارائه اطلاعات مکانی مرجع به سایر سازمانها به منظور مدیریت بهینه امور و جلوگیری از تداخل فعالیت‌ها از مزایای بکارگیری GIS در صنعت برق برشمرد.

وی با بیان اینکه GIS به عنوان زیرساخت اصلی در پیشرفت همه جانبه کشور است افزود: مازندران فعالترین استان در اجرای طرح ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی GIS است و همه زیرساخت ها در حوزه مالی، برنامه ریزی، بهره برداری و در این راستا حرکت می کند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران تصریح کرد: سومین کنفرانس ملی GIS  در تاریخ های 22 و 23 آذر ماه امسال با حضور جمع کثیری از اندیشمندان و صاحبنظران صنعت آب و برق سراسر کشور و دانشگاهیان در پلاژ نیروی انتظامی در ساری برگزار می شود.

کد خبر : ۳۲۶۰۳۹