خبرگزاری کار ایران

لیونل در آستانه رکورد جدید قرار گرفت؛

مسی یک قدم تا جاودانگی

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۹۴۴

لیونل مسی که شنبه شب در پیروزی پرگل بارسلونا مقابل رئال سوسیداد هم سهیم بود، ششصدمین حضور رسمی‌اش در زمین فوتبال را نیز جشن گرفت. وی همچنین در آستانه ثبت یک رکورد جدید قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، مسی دیشب به رکورد ۶۰۰ بازی رسمی رسید و در این مدت ۴۷۰ گل به ثمر رساند. بازیکن آرژانتینی که نخستین بار در فصل ۰۵- ۲۰۰۴ برای بارسلونا به میدان رفت، اکنون دوازدهمین فصل حضورش در این باشگاه را پشت سر می‌گذارد.

مسی در ۳۲۳ بازی در لالیگا ۲۹۰ گل به ثمر رسانده و با ۵۰ بازی در رقابت‌های کوپا دل ری ۳۴ گل زده است. او ۱۰۱ بازی خود را در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده که ۷۹ گل هم زده و  ۱۳ بازی نیز برای سوپرجام اسپانیا انجام داده که ۱۱ گل زده است. علاوه بر این مسی ۴ بازی خود را در سوپرجام اروپا انجام داده و ۳ گل زده، ۴ بازی در جام باشگاه‌های جهان انجام داده و ۴ گل زده است.

لئونل مسی پیش از پیوستن به بارسلونا برای آلبی سلسته (تیم ملی آرژانتین)  در ۱۰۵ بازی ۴۹ گل زد.

آمار مسی نشان می‌دهد که علاوه بر ۴۷۰ گل زده وی ۱۸۸ پاس گل هم داده است.

مسی تاکنون برای بارسلونا  ۴۹۵  بازی انجام داده و با ۵ بازی دیگر می‌تواند رکورد ۵۰۰ بازی برای بارسلونا را نیز ثبت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز