خبرگزاری کار ایران

ماهنامه برگ هنر به جمع نشریات ادبی پیوست

شماره ۲ و۳ (مهر و آبان ۹۴) ماهنامه برگ هنر اخیرا در ۱۲۸ صفحه منتشر شد. در این شماره مطالب متنوعی به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها می‌توان به آخرین مقاله زنده یاد فتح الله بی‌نیاز درباره شیوه داستان نویسی تاریه وسوس (نویسنده نروژی) اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ روز پنج‌شنبه (۵ آذرماه) به مناسبت انتشار شماره جدید ماهنامه ادبی برگ هنر از ساعت ۱۷ تا ۱۹ جلسه‌ای با حضور چهره‌های مطرح فرهنگ و ادبیات کشور در بوفه موسسه بهاران برگزار می‌شود که درباره مسایل مختلف فضای ادبیات داستانی و شعر امروز ایران و مطالب منتشره در این شماره مجله سخنرانی می‌کنند.

از جمله شرکت‌کنندگان این جلسه علاوه بر هیات تحریریه این مجله می‌توان به فرخنده آقایی، صفدر تقی‌زاده، سیروس علی‌نژاد، احمد پوری، هیوا مسیح، مهرداد فلاح و نادر مشایخی اشاره کرد.

نشانی موسسه بهاران هم میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان نوربخش، پلاک ۲۱ است.

شماره ۲ و۳ (مهر و آبان ۹۴) ماهنامه برگ هنر اخیرا در ۱۲۸ صفحه منتشر شد. در این شماره مطالب متنوعی به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به آخرین مقاله زنده یاد فتح الله بی‌نیاز درباره شیوه داستان نویسی تاریه وسوس (نویسنده نروژی)، نقد و تحلیلی بر شعر: «بر سرمای درون» شاملو نوشته داریوش برادری، گفت‌و‌گوی مفصل و تحلیلی با فرخنده آقایی درباره آثار داستانی‌اش، مصاحبه‌ای با بهرام شیردل معمار معروف ایرانی درباره رابطه معماری با ادبیات، نقدی بر رویکرد داریوش شایگان درباره مقوله شعر و شاعری نوشته علی عظیمی نژادان، گزارشی از جلسه نقد رمان من از گورانی‌ها می‌ترسم بلقیس سلیمانی با حضور اسدالله امرایی و رکسانا حمیدی، نقد هیوا مسیح بر رویکرد شفیعی کدکنی درباره نیما و نقد منصوره تدینی بر مجموعه داستان زنی با زنبیل اشاره نماییم.

در این شماره پرونده ویژه‌ای برای نیما و شعر نیمایی به مناسبت سالگرد تولد او و انتشار کتاب گزیده اشعار استاد ناتل خانلری با مقدمه‌ای از شفیعی کدکنی تهیه شده است که در این پرونده شاعران و نویسندگانی چون: شاپور جورکش، سعید سلطانی، سیدعلی میر افضلی و مهرداد فلاح مطالبی را به رشته نگارش درآورده‌اند.

در بخش داستان این شماره هم داستان‌هایی از فرانتس بارتلت (نویسنده فرانسوی)، کارین بیه (نویسنده سوئدی)، فرخنده آقایی، رکسانا حمیدی، شادروان جواد خردمند، فریده خردمند، پرویز مسجدی، فریبا صفرلو و.. به چاپ رسیده است.

لازم به ذکر است که اقبال معتضدی مدیر مسئول و سردبیر این مجله است و علی عظیمی نژادان و رکسانا حمیدی به ترتیب دبیری تحریریه و مسئولیت بخش داستان این نشریه را برعهده دارند. در ضمن مسئولیت بخش ترجمه این شماره برعهده احمد پوری است.

کد خبر : ۳۲۴۷۱۵