خبرگزاری کار ایران

قائم مقام شهردار منطقه ۹؛

خدشه‌ای به صلابت نماد سفید تهران وارد نشده است

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۰۱

هرگونه مرمت و بازسازی در برج آزادی باید براساس آیین نامه‌های مصوب سازمان میراث فرهنگی انجام شود و بر همین اساس مقرر شد تا کلیه عملیات تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی صورت گیرد.

قائم مقام شهردار منطقه ۹ با اشاره به موضوعات مطرح شده در مورد وضعیت برج آزادی در هفته‌های اخیر و همچنین نم گرفتگی آن گفت: برج آزادی به هیچ وجه ترک خوردگی نداشته و بر اساس توهم دیگران در وضعیت هشدار قرار ندارد و خدشه‌ای به صلابت نماد سفید تهران وارد نشده است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا احمدی بیدآخویدی با تکذیب اخبار منتشره در برخی از خبرگزاری‌ها و سایت‌ها مبنی بر ترک خوردگی برج آزادی، اظهار داشت: متاسفانه در چند هفته اخیر، هر کسی به خود جرات کار‌شناسی درباره وضعیت برج آزادی می‌دهد و نکته جالب اینکه حتی نمی‌دانند در مورد کدام برج نظر می‌دهند و آن را سوژه محافل خبری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بحث نم دیدگی برج آزادی به سالهای قبل مربوط می‌شود و تا به حال نظر قطعی کار‌شناسی در مورد علت اصلی آن داده نشده است.

احمدی افزود: متولی برج آزادی، بنیاد رودکی تحت نظر سازمان میراث فرهنگی است و نگهداشت فضای سبز بیرونی و محوطه برج آزادی به عهده شهرداری منطقه بوده و به شیوه هوشمند آبیاری می‌شود.

قائم مقام شهردار منطقه ۹ ادامه داد: در فضای سبز محوطه برج آزادی از شیوه آبیاری غرقابی و سنتی رایج در باغ‌های قدیمی استفاده نمی‌شود بلکه سیستم هوشمند برای آن در نظر گرفته شده است.

احمدی با بیان اینکه چندی پیش کمیته‌ای با حضور نمایندگان این شهرداری، میراث فرهنگی و بنیاد رودکی تشکیل شد اظهار داشت: در این کمیته براساس مشکلات و معضلات بوجود آمده برای برج آزادی، تصمیم گیری و با مصوباتی همراه شد.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد تا پس از کار‌شناسی، در صورتیکه نفوذ آب به دلیل کف پوشهای موجود است، این شهرداری با استفاده از کف پوش مناسب و مستحکم که در گذشته براساس سوابق و با انتخاب سازمان میراث فرهنگی تهیه شده، در محدوده پیرامون و محوطه برج آزادی (مشرف به فضای اداری، فرهنگی و موزه برج) را به گونه‌ای اقدام کند تا از نفوذ آب جلوگیری شود.

قائم مقام شهردار منطقه ۹ ادامه داد: بنیاد رودکی نیز جهت جلوگیری از نفوذ بیشتر آب به بدنه، عایق کاری سقف و طبقات برج بام را در دستور کار قرار داد تا در فصل زمستان، برف و باران به قسمت فوقانی برج آسیب نرساند و بلافاصله طرح مرمت و بازسازی گنبد و کاشی‌های برج با تامین اعتبار و مشارکت سازمان میراث فرهنگی آغاز شود.

احمدی با بیان اینکه برج آزادی از سال ۵۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، گفت: هرگونه مرمت و بازسازی در برج آزادی باید براساس آیین نامه‌های مصوب سازمان میراث فرهنگی انجام شود و بر همین اساس مقرر شد تا کلیه عملیات تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، عملیات بندکشی و سنگ‌های اطراف برج در دستورکار قرار گرفته و به دلیل فرارسیدن ایام الله دهه فجر و مراسم باشکوه ۲۲ بهمن و همچنین با توجه به فصل زمستان، اقدامات گسترده تایید شده توسط کار‌شناسان در خصوص مرمت و بازسازی برج به اوایل سال آینده موکول شده است.

قائم مقام شهردار منطقه ۹ در پایان با تاکید دوباره بر اینکه برج آزادی در وضعیت هشدار و بحران قرار ندارد، افزود: امیدواریم با خرد جمعی تمامی مسئولان و کار‌شناسان ذیربط در راستای حفظ و نگهداری این بنای ملی راهکارهای اصولی و اساسی و تصمیم گیری مناسب را اتخاذ کرده و همواره صحت در گفتار و رفتار صادقانه را رعایت کنیم و به نوعی تیشه به ریشه این نماد ملی نزنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز