خبرگزاری کار ایران

فوت ۳ زائر ایرانی در کربلای معلی

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۹۴

در دو هفته اخیر ۲ پیرمرد ۷۵ و ۸۲ ساله و یک پیرزن ۵۱ ساله در کربلای معلی فوت شده‌اند که نفر نخست حدود ۱۰ روز پیش، نفر دوم سه روز گذشته و نفر سوم نیز روز گذشته بر اثر سکته قلبی و افزایش فشار خون، دار فانی را وداع گفته‌اند.

ایلنا: طی دو هفته اخیر ۳ زائر ایرانی در کربلا فوت شده و ۸۰ زائر دیگر نیز که محل استقرار خود را فراموش کرده بودند، به کاروان‌های مربوط تحویل داده شدند.

به گزارش ایلنا، بعثه مقام معظم رهبری اعلام کرد؛ این‌ ایام با ازدحام جمعیت زائران در کربلای معلی، برخی زائرانی که سنی از آن‌ها گذشته است، از کاروان جدا شده و مکان هتل محل استقرار خود را فراموش می‌کنند، از اینرو واحد امداد و پشتیبانی ستاد شمسا مستقر در کربلای معلی، آن‌ها را به محل استقرار منتقل کرده و یا به مدیران ثابت معرفی می‌کند.

طی ۲هفته اخیر ۸۰ زائر که سن آنان بین ۶۵ تا ۷۰ سال بود، تحویل کاروان‌ها شدند. با توجه به این‌که زائری کارت مخصوص به کاروان زیارتی را به همراه دارند، امکان تحویل آنان به راحتی میسر است، اما مسئولان واحد امداد و پشتیبانی ستاد شمسا، توصیه می‌کنند که هر مدیر راهنما شماره تماس عراقی خود را پشت این کارت‌ها یادداشت کند تا امکان تحویل زائر راحت‌تر فراهم شود.

همچنین پیشنهاد می‌شود که یک کانکس از طرف مسئولان عراقی به ویژه عتبه مقدسه حسینی و عباسی (ع) در اختیار ستاد شمسا قرار گیرد تا با نصب آن در بین‌الحرمین به عنوان واحد گمشدگان ایرانی، خدمات بیشتری به زائران ایرانی داده شود، به ویژه این‌که برخی گمشدگان خانم هستند و به محض جدا افتادن از کاروان، دچار استرس شدید می‌شوند.

یک آمبولانس برای انتقال بیماران و یک ماشین سردخانه برای انتقال شهدا و جنازه‌ها در اختیار واحد امداد و پشتیبانی ستاد شمسا مستقر در کربلا قرار دارد که بیماران را در صورت وخامت حال و جنازه‌ها را تا مرز مهران یا شلمچه منتقل می‌کند، ۲ راننده آمبولانس به صورت شبانه‌ روزی این وظیفه را به عهده گرفته‌اند و در بیمارستان امام حسین (ع) عراق نیز نماینده‌ای از طرف ستاد شمسا مشغول به فعالیت است که شرایط بستری شدن بیمار را در آنجا فراهم می‌کند.

در ۲ هفته اخیر، ۹ موبایل در هتل‌ها و اتوبوس‌ها، ۶ بسته لباس، یک بسته تسبیح و مهر از زائران به جا مانده و تحویل واحد امداد و پشتیبانی ستاد شمسا شد که البته موبایل‌ها را به ستاد مرکزی شمسا در تهران ارسال کردند و عموما وسایل گمشده ارزشمند مانند طلا، پول و موبایل در صورتی که فردی برای تحویل آن‌ها مراجعه نکند، هر ۱۴ روز به ستاد مرکزی ارسال می‌شود.

در دو هفته اخیر ۲ پیرمرد ۷۵ و ۸۲ ساله و یک پیرزن ۵۱ ساله در کربلای معلی فوت شده‌اند که نفر نخست حدود ۱۰ روز پیش، نفر دوم سه روز گذشته و نفر سوم نیز روز گذشته بر اثر سکته قلبی و افزایش فشار خون، دار فانی را وداع گفته‌اند. نخستین فردی که در این مدت فوت می‌کند اهل اصفهان است و به درخواست خانواده‌اش به ایران منتقل می‌شود و فرد دوم اهل تهران است و البته با موافقت خانواده روز سه‌شنبه در وادی السلام کربلا دفن می‌شود و نفر سوم نیز به ایلام منتقل می‌شود.

جنازه این افراد در بخش سردخانه نگهداری شد تا مدارک مورد نیاز برای انتقال آن‌ها به ایران آماده شود، حال اگر زائری نیت کرده که در کربلا دفن شود یا خانواده‌اش با دفن وی در سرزمین مقدس کربلا موافقت کرده باشند، شرایط دفن در وادی السلام فراهم می‌شود و چنانچه خانواده زائر بخواهند جنازه را تحویل بگیرند، جنازه به مرز منتقل خواهد شد.

تمام هزینه‌های انتقال جنازه و یا مراسم دفن زائر از فراهم شدن مدارک لازم تا عبور از بازرسی‌ها و گمرک بر عهده ستاد شمسا است و خانواده زائر از بابت تحویل جنازه هیچ مبلغی را پرداخت نمی‌کنند، حتی قبری هم که در کربلای معلی برای زائران ایرانی فراهم می‌شود، رایگان است البته هزینه کفن را خانواده زائر برعهده می‌گیرند.

زائران در بین راه مراقب باشند که از افراد مشکوک چیزی برای تغذیه خریداری نکنند و از آنجا که بیشتر گمشده‌ها خانم‌ها هستند و البته دچار مشکلات روحی فراوان می‌شوند، از این رو توصیه می‌شود که از ایجاد استرس بی‌مورد برای خود خودداری کنند چرا که واحدهای گمشدگان در حرمین شریف امام حسین و حضرت عباس (ع) آن‌ها را به ستاد شمسا در کربلا معرفی می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز