خبرگزاری کار ایران

مسئول کمیته بانوان اعتمادملی در گفت‌وگو با ایلنا:

حضور بانوان در انتخابات یک امر فانتزی و شعاری نیست

مسئول کمیته بانوان حزب اعتمادملی گفت: ضرورت حضور بانوان در انتخابات و عرصه فعالیت‌های سیاسی کشور یک امر فانتزی و یک مطالبه شعاری نیست.

سمیه طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام حضور خود در انتخابات عنوان کرد: از گروه‌های مختلف برای حضور در انتخابات دعوت شده است اما نظر دوستان این است که بنده از حوزه انتخابیه تهران اعلام کاندیداتوری کنم.

وی با بیان اینکه هنوز شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان وارد بحث مصادیق نشده است، گفت: امیدواریم با انسجام اصلاح‌طلبان ۳۰ درصد کرسی بانوان محقق شود.

مسئول کمیته بانوان حزب اعتمادملی در پاسخ به این سوال که آیا ظرفیت ۳۰درصدی در میان بانوان اصلاح‌طلب وجود دارد، خاطرنشان کرد: به نظر من این ظرفیت وجود دارد منتها موانع ساختاری و فرهنگی و خانوادگی زیادی هم در این میان وجود دارد بنابراین همه باید کمک کنند تا بانوان توانمند برای ورود به عرصه رقابت تشویق شوند.

وی افزود: باید از حواشی نامطلوبی که ممکن است در زمینه کاندیداتوری بانوان صورت گیرد، پرهیز شود تا خانم‌ها هم فضا را برای فعالیت مناسب ببینند.

طهماسبی با تاکید بر اینکه مجلسی می‌تواند توانمند باشد که تلفیقی از نیروهای مجرب و جوان باشد، گفت: در این صوت است که می‌توانیم تا با نگاه جوانان و بر اساس تجربه نیروهای پیشکسوت تصمیمات پخته‌تری را بگیریم.

مسئول کمیته بانوان حزب اعتمادملی با اشاره به اینکه ضرورت حضور بانوان در انتخابات و عرصه فعالیت‌های سیاسی کشور یک امر فانتزی و یک مطالبه شعاری نیست، یادآور شد: بر اساس مطالبات انباشه‌ای که در طول تاریخ برای زنان وجود دارد و مظلومیت تاریخی که زنان ما دچار آن هستند و رهبری و حضرت امام هم بر آن تاکید داشتند، امروز نیاز به مجلسی داریم که از فراکسیون قدرتمند بانوان برخوردار باشد و به شاخه‌های مختلف نیازهای زنان بپردازد.

وی با تشریح دلایل شنیده نشدن صدای بانوان بویژه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل این است که تعداد زنان ما در مجلس اندک است. در مقابل ۲۹۰ نماینده مرد، تعداد انگشت‌شماری نماینده زن چقدر می‌توانند صدای بلندی داشته باشند؟ عامل دیگر رد صلاحیت‌های گسترده‌ای است که بر سر راه افراد توانمند و صاحب ایده موانعی را ایجاد می‌کند در حالی که این زنان گاهی می‌توانند مسائل حوزه بانوان را بدون کشاندن آن‌ها به حواشی سیاسی و از راه‌های تخصصی و علمی حل و فصل کنند.

کد خبر : ۳۲۲۶۵۰