خبرگزاری کار ایران

برای دیدار با چاوز؛

معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا عازم كوبا شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۰۹

نیكلاس مادورو به این مساله كه چه مدت در كوبا می‌ماند، اشاره‌ای نكرد ولی گفت كه وزیر انرژی ونزوئلا در غیاب وی، اداره امور را عهده‌دار خواهد شد.

«نیكلاس مادورو» معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام كرد كه تصمیم دارد برای دیدار با «هوگو چاوز» رئیس‌جمهوری این كشور كه به منظور درمان بیماری سرطان خود در كوبا به سر می‌برد، به هاوانا سفر كند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، چند تن از مقام‌های بلندپایه دولت ونروئلا نیز مادورو را در سفر به كوبا همراهی می‌كنند.

مادورو در سخنان خود به این مساله كه چه مدت در كوبا می‌ماند، اشاره‌ای نكرد ولی گفت كه «هكتور ناوارو» وزیر انرژی ونزوئلا در غیاب وی، اداره امور را عهده‌دار خواهد شد.

مادورو همچنین پیام تبریك چاوز به مناسبت سال نوی میلادی را قرائت كرد.

در این پیام آمده است: «باید برای سلامتی خود مبارزه كنم. از تعهد و وفاداری كه نیروهای مسلح انقلابی در این مقطع زمانی پیچیده و دشوار به من نشان داده‌اند، سپاسگزارم.»

بنا بر این گزارش، چاوز پیش از ترك ونزوئلا به مقصد كوبا، مادورو را به عنوان جانشین خود انتخاب كرده و از مردم ونزوئلا خواست در صورت برگزاری انتخابات جدید به وی رای دهند.

بر مبنای قانون اساسی ونزوئلا، رئیس‌جمهوری منتخب باید در تاریخ 10 ماه ژانویه در مجمع ملی سوگند یاد كند و در صورت «غیبت كامل» رئیس‌جمهوری به دلیل مرگ، مشكلات فیزیكی یا ذهنی یا منع شدن از تصدی این سمت، باید انتخابات جدید برگزار شود.

بیماری سرطان چاوز به یك مساله محرمانه كشوری تبدیل شده و هواداران وی تمایلی به بیان جزئیات بیشتر درباره این موضوع ندارد ولی مخالفان خواستار شفاف‌سازی بیشتر در این‌باره هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز