خبرگزاری کار ایران

آیا احمدی‌نژاد برکنار می‌شود؟

کد خبر : ۳۲۱۲۲

مرضیه وحید دستجردی همان وزیری بود که گفتند تا احمدی‌نژاد هست او هم وزیر است. اما دستجردی یا نامه‌ای دو خطی برای تشکر از عملکردش از وزارت بهداشت برکنار شد، در حالی که احمدی‌نژاد هنوز هم رئیس‌جمهور است.

مرضیه وحید دستجردی همان وزیری بود که گفتند تا احمدی‌نژاد هست او هم وزیر است. اما دستجردی یا نامه‌ای دو خطی برای تشکر از عملکردش از وزارت بهداشت برکنار شد، در حالی که احمدی‌نژاد هنوز هم رئیس‌جمهور است.

به گزارش ایلنا،نامه نوشت: حرف و حدیث‌ها بر سر برکناری مرضیه وحید دستجردی، وزیر زن کابینه دولت دهم کمی پیشتر از عزل رسمی او از وزارت بهداشت آغاز شده بود. اما آن روزها که شایعات درمورد برکناری وحید دستجردی شدت گرفته بود و برخی از مسئولان تا نمایندگان مجلس مخالفت جدی خود را با برکناری دستجردی اعلام می‌کردند، محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور شایعات برکناری را به طور جالبی تکذیب کرد.

رحیمی آنقدر از تکذیبیه خود مطمئن بود که گفت تا احمدی‌نژاد هست، من هستم و تا احمدی‌نژاد هست، دستجردی هم هست. تکذیبیه آنقدر متقن و مطمئن بود که بعد از آن عده‌ای می‌گفتند حتی اگر پیش از این اراده‌ای برای برکناری وزیر بهداشت وجود داشته، پس از اظهارات رحیمی دیگر عزل خانم وزیر دور از ذهن و انتظار خواهد بود. اما در کمال تعجب کمتر از یک هفته بعد دستجردی برکنار شد.

برخی می‌گویند آیا احمدی‌نژاد دیگر رئیس جمهور نیست یا قرار است برکنار شود؟ اگر هست پس چرا دستجردی که قرار بود تا روز ریاست جمهوری احمدی‌نژاد وزیر باقی بماند، برکنار شد؟ و اگر تکذیبیه رحیمی و حرف او درباره برکنار نشدن دستجردی نادرست بوده است، پس چرا احمدی‌نژاد پیش از آنکه به دلیل انتشار حرف و خبر دروغ درباره هدفمندی از منتقدان خود انتقاد کند، از انتشار حرف و تکذیبیه نادرست و دروغ معاون اول خود انتقاد نمی‌کند؟

احمدی نژاد در گفت‌وگوی اخیر خود در شبکه یک سیما چندین بار گفت که در کشور ما زدن حرف دروغ و انتشار خبر دروغ هزینه ندارد و انتقاد برخی منتقدان درباره هدفمندی یارانه‌ها ناشی از اطلاعات نادرست و اخبار دروغ بوده است. اما درست چند روز بعد از آن محمدرضا رحیمی، معاون اول آقای رئیس جمهور حرف‌هایی درباره برکنار نشدن دستجردی زد که کمتر از یک هفته نادرست بودن آن روشن شد. حالا اگر انتشار تکذیبیه دروغ ازسوی معاون اول رئیس جمهور مبنای تحلیل و انتقادی قرار بگیرد، چه کسی باید جوابگوی آن باشد؟

حرف‌های نادرست و اظهارنظرهای دروغ تیم احمدی‌نژاد از مدت‌ها قبل مورد انتقاد بسیاری از مخالفان دولت احمدی نژاد بوده است. همین آمار و ارقامی که او در گفت‌وگوی شبکه یک سیما درباره هدفمندی یارانه‌ها و نرخ تورم و نقدینگی داده بود، به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی آمار و ارقامی نادرست و ساده انگارانه بود. اما هنوز هم احمدی نژاد از انتشار حرف و خبر دروغ در جامعه انتقاد می‌کند.

از 313 یار امام زمان (عج) 50 نفر زن هستند

حکم برکناری وزیر بهداشت از سوی رئیس جمهور صادر شد وشایعه‌ها به حقیقت پیوست. دستجردی، اولین وزیر زن دولت پس از جمهوری اسلامی، همان وزیری بود که رئیس جمهور در دفاع از معرفی وی به مجلس گفته بود:« از 313 یار امام زمان (عج) 50 نفر زن هستند ومتاسفانه بعضی ها تا اسم زن می آید ناراحت می شوند، ما خانم ها را از روی دلسوزی انتخاب نکردیم بلکه با مطاله دقیق و بر اساس شایسته سالاری انتخاب صورت گرفته است » احمدی‌نژاد در سه سالی که از دولت دهم گذشته است بارها از دستجردی تقدیر کرده بود.

احمدی‌نژاد در مراسم رونمایی از 2 داروی نوترکیب و 4 ماده اولیه دارویی گفت: بعضی‌ها می‌گویند که کار را به دست خانم‌ها ندهید، چون همه‌ فرصت‌ها را می‌گیرند؛ ولی ما خوشحالیم که خانم‌ها دستجردی و سلطانخواه جدی، منظم و با انگیزه و بسیار خوب حوزه‌ کاری خود را مدیریت می‌کنند و ما شاهد دستاوردهای آن هستیم.

او آبان ماه امسال در مراسم افتتاح ساختمان جدید بیمارستان سینا گفت: امروز ما بهترین متخصصان پزشکی و باهوش‌ترین کادر درمانی را در کشور داریم و مدیریت خوب خانم دستجردی نیز کار را نور علی نور کرده است.

اما در نهایت این تعریف و تمجیدهای مکرر از خانم وزیر در یک سو باقی ماند و ناگهان حکم سرپرستی وزارت بهداشت برای دکتر طریقت منفرد صادر شد و هیچ تشکر و تقدیری هم از دستجردی در کار نبود و پس از انتقاد شدید رسانه‌ها از این موضوع، چند ساعت پس از انتصاب طریقت منفرد به عنوان سرپرست جدید، احمدی‌نژاد در نامه‌ای دو خطی از دستجردی تشکر کرد.

انتقادات صریح دستجردی به سیاست‌های اقتصادی دولت درخصوص عدم تخصیص ارز مرجع برای واردات دارو در هفته‌های اخیر شایعه برکناری وزیر بهداشت را دامن می‌زد و حالا هم که دستجردی برکنار شده است، به نظر می‌رسد همین انتقادات ارزی بیش از همه چیز دستاویز اصلی عزل خانم وزیر بوده است.

اما بنا به برخی شنیده‌ها مخالفت و ایستادگی وزیر بهداشت در مقابل درخواست برخی از نزدیکان احمدی نژاد برای برکناری باقر لاریجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ و برادر کوچکتر علی لاریجانی رییس مجلس و از منتقدان اصلی رییس جمهور نیز در عزل دستجردی از وزارت بهداشت بی‌تأثیر نبوده است.

گویا فشارها بر دستجردی برای برکناری لاریجانی تا جایی بوده است که چند هفته پیش باقر لاریجانی به دستجردی نامه‌ای می‌نویسد و در این نامه اعلام می‌کند که با دانشگاه علوم پزشکی خداحافظی خواهد کرد. اما دستجردی که همچنان اصرار بر ابقای لاریجانی داشته، کنار رفتن وی را تحت تاثیر فشارها برخلاف مصلحت نظام سلامت عنوان می‌کند و با کناره گیری لاریجانی موافقت نمی‌کند. (اینجا)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز