خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در كشور؛

تئاتر «یاران خورشید» درقمصر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۲۵

اولین تئاتر بسیار جذاب و دیدنی«یاران خورشید» كه وقایع جانسوزظهر عاشورا، كاخ یزید، خرابه شام، شهادت حضرت رقیه (س) و به اسارت بردن فرزندان امام حسین (ع) را به تصویر می‌كشد با حضوربی نظیر مردم شهر قمصر در شهرداری این شهر برگزار شد.

ایلنا – كاشان: اولین تئاتر « یاران خورشید» كه وقایع جانسوز ظهر عاشورا، كاخ یزید، خرابه شام، شهادت حضرت رقیه (س) و به اسارت بردن فرزندان امام حسین (ع) را به تصویر می كشد با حضور بی نظیر مردم شهر قمصر درشهرداری این شهر برگزارشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در كاشان، این تئاتر كه سال گذشته تحت عنوان « غروب یاس » در شهر قمصر كه با شهادت حضرت قاسم ابن الحسن (ع)، فرزندان حضرت زینب (س) و علی اصغر (ع) اجرا شد، امسال با اضافه شدن وقایع كربلا در كاخ یزید، خطبه حضرت زینب (س)، خرابه شام و شهادت حضرت رقیه (س) تكمیل شد.

تئاتر یاد شده كه به مدت 6 شب از دوم تا هشتم دی ماه از ساعت 19 الی 22 شب با حضور انبوه عاشقان اهل بیت و مردم ولایت مدار شهر قمصر به همت كانون بقیه الله الاعظم مسجد صاحب الزمان(عج) و همكاری شهرداری، دبیرستان مصطفی امام خمینی (ره)، حوزه علمیه قمصر، حجت الاسلام شفیعی امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) و مجتمع آموزشی بصیرت با كمكهای مردمی شهر قمصر در سالن شهرداری این شهر برگزارشد شب گذشته با اجرای مجدد این تئاتر  با تقدیر از نقش آفرینان به پایان رسید.

این تئاتر سه ساعته كه در سانسهای مختلف برگزار شد با استفاده ازمنابع كتاب لحوف، منتهی الامال و كتاب قصه كربلا توسط یك گروه 35 نفره از جوانان با استعداد دختر و پسر شهر قمصر و بدون استفاده از بودجه های فرهنگی شهرستان كاشان به كارگردانی « اصغر واشهری » به مدت 6 شب در سالن شهرداری قمصر به روی صحنه رفت.

هرچند بودجه های میلیاردی در هیئت های مذهبی شهرستان كاشان در ایام ماه محرم و صفر هزینه می شود ولی جای تاسف است كه چرا مسئولین فرهنگی حتی یك بار به خود اجازه نمی دهند كه در چنین مكانهایی برای دیدن چنین تئاتر های پر محتوایی موجب تشویق اجرا كنندگان آن شوند.

از مسئولان محلی كسی برای تماشای این تئاتر این حضور نداشت!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز