خبرگزاری کار ایران

دبیر كل حزب آزادی در گفتگو با ایلنا:

جامعه كارگری یك "نه بزرگ" به مدیریت اصولگرایان خواهد گفت

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۱۶

دولت باید تضمین های لازم را برای برگزاری یک انتخابات قانونمند با رعایت اصول رقابتی بودن، آزای انتخابات و سلامت انتخابات ارائه دهد.

دبیرکل حزب آزادی در خصوص پیش شرط های اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات اظهار داشت: با توجه به مناقشاتی که از انتخابات ریاست جمهوری دهم به این طرف پیش آمده است به نظر من همان حدودی که در قانون برای بحث انتخابات در نظر گرفته شده است بهتر است به عنوان شروط ورود به انتخابات در نظر گرفته شوند. بهتر است نه جریان اصول گرایی و نه جریان اصلاح طلبی خارج از حدودی که قانون تعیین کرده پیش شرطی قرار ندهند.

مجید محتشمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: هرچند ما امیدواریم که ناملایمت هایی که بعد از مناقشات انتخابات 88 پیش آمد به نحو مطلوبی حل و فصل شود و ما دیگر مشکلی در این زمینه نداشته باشیم و در ماه های آینده این مسائل حل شوند. برای ورود به انتخابات حدودی که در قانون در نظر گرفته شده است کفایت می کند و نه اصول گرایان فی نفسه حق دارند برای اصلاح طلبان پیش شرطی قرار دهند ونه قانون به آنها چنین اجازه ای داده است و نه این قانون برای اصلاح طلبان این مرز را قرار داده که شرط و شروطی قرار دهند.

دبیر كل حزب آزادی با تأكید بر رعایت اصول انتخابات آزاد اظهار داشت: در قانون تأکید بر عنصر آزادی در برگزاری انتخابات و تأکید بر سلامت برگزاری انتخابات و رقابتی بودن آن لحاظ شده است و برای برگزاری یک انتخابات باشکوه همین ها ملاک های خوب و با ارزشی هستند که البته دولت باید تضمین های لازم را برای برگزاری یک انتخابات قانونمند با رعایت اصول رقابتی بودن، آزادی انتخابات و سلامت انتخابات ارائه دهد و فضا را به گونه ای فراهم کنند که هیچ شائبه ای در مورد انحراف از قانون در برگزاری انتخابات یازدهم پیش نیاید.

سخنگوی حزب آزادی همچنین وضعیت اصولگرایان و اصلاح طلبان را در كشور تشریح كرد و گفت: نکته ای که وجود دارد این است که اصولگرایان مساوی با نظام نیستند همانطوری که اصلاح طلبان مساوی با نظام نیستند و یک نظامی با ارزشهای انسانی، با توجه به کرامت مدنی، حقوق بشر، آزادی و استقلال شکل گرفته و توجه عمیقش به انسانیت و تامین منافع و ارتقا و توانمند سازی شهروندان ایرانی است. اما ما مجریان اگر نتوانیم به دلیل ناکارآمدی مسائل را مدیریت کنیم، جامعه بین نظام و دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی در کشور فرق قائل می شود. و طبیعتا فرق خواهند گذاشت بین نظام و ناکارآمدی اصولگراین در طول دو دوره مدیریت در کشور.

وی تاکید کرد: انتخابات نماد بزرگی و عظمت نظام جمهوری اسلامی است و هیچ ارتباطی به اصولگرایان نخواهد داشت مگر اینکه جامعه کارگری بخواهند یک نه بزرگ در مقابل قرار دهند واین پیش بینی بسیار محتمل است و افکار عمومی کشور و کاهش محبوبیت دولت دهم به 13 درصد همه نشانه های افول قدرت اصولگرایان درکشور است. و ما طبق همین اصول از اصلاح طلبان می خواهیم که همه پیرامون یک وحدت تشکیلاتی و انتخاباتی برای رسیدن به اجماع در خصوص یک کاندیدای واحد جمع شوند و نهایتا مردم استقبال گسترده ای از اصلاح طلبان در انتخابات آینده خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز