خبرگزاری کار ایران

مراجعه بیش از ٦٠٠ نفر به اورژانس بیمارستان های امام خمینی (ره) و گلستان در پی بارش باران اهواز

پس از بارش باران در شهر اهواز، تعدادی از شهروندان بعلت اختلالات و ناراحتی تنفسی به اورژانس بیمارستان های امام خمینی(ره) و گلستان اهواز مراجعه و بدلیل آماده باش کامل بیمارستانها از قبل، بلافاصله تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، دکتر آرتی رئیس بیمارستان گلستان اهواز در خصوص مراجعه کنندگان دچار مشکلات تنفسی به این بیمارستان گفت: در پی بارش باران، شاهد مراجعه تعدادی از شهروندان با شکایت مشکلات تنفسی بودیم.

وی افزود: با توجه به تجربیات سال گذشته در این خصوص، این مرکز درمانی با آمادگی کامل تیم مجهز پزشکی و مدیریت بحران متشکل از متخصصان گروه های پزشکی طب اورژانس، داخلی، ریه و بیماریهای تنفسی و با دارا بودن تجهیزات و اقــــلام دارویی کامل از قبیل اکسیژن تراپی، کپسول اکسیژن، چادر اکسیژن، انواع داروهای گشاد کننده مجاری تنفسی و ضد حساسیت(برونکو دیلاتاتور)، ماسک های اکسیژن و دستگاههای تنفس مصنوعی (ونتیلاتور پورتابل) اقدام به درمان مراجعین نمود که خوشبختانه در عرض حدود ۲ ساعت، از مجموع تعداد ۱۲۶ مراجعه کننده دچار مشکل تنفسی، ۱۲۱ نفر با حال عمومی خوب از اورژانس بیمارستان گلستان ترخیص شدند.

آرتی تصریح کرد: هم اکنون ۵ بیمار دچار مشکل تنفسی، در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری و تحت نظر هستند و بوسیله دستگاه تنفس مصنوعی(ونتیلاتور)، تحت درمان قرار دارند که خوشبختانه حال آنان رضایت بخش است.

وی گفت: یکی از بیماران مادر بارداری است که الحمدالله حال وی و جنین اش در وضعیت باثبات و خوبی است.

بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز

دکتر آرش فروزان متخصص طب اورژانس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز نیز با بیان افزایش مراجعه بیماران تنفسی به اورژانس از ساعت ٢٢ شب گذشته به بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: تاکنون بیش از ٤٠٠ نفر با مشکلات تنفسی به اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه کردند و با توجه به تجربیات سال های گذشته، با پیش بینی و هماهنگی مناسب، پذیرش و ارایه خدمات به بیماران به صورت مناسب و بلافاصله پس از مراجعه انجام شد.

وی افزود: با توجه به اینکه تمهیدات لازم برای مواجهه با این موضوع و داروی کافی از قبل آماده شده بود، خدمات رسانی به مراجعه کنندگان اورژانس با تمام توان و بدون هیچ گونه کمبودی صورت گرفت.

فروزان ادامه داد: همه بیمارانی که ظرف مدت زمان شب گذشته تا ساعت ٨ صبح امروز به این مرکز مراجعه کرده بودند، مرخص شدند و همچنین از میان مراجعه کنندگان، به زنان باردار دارای مشکلات تنفسی مشاوره های لازم داده شد که این افراد نیز پس از بهبود وضعیت خوشبختانه از اورژانس مرخص شدند.

متخصص طب اورژانس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز عنوان کرد: از ساعت ٨ صبح امروز نیز٦٠ نفر با مشکلات تنفسی به بخش اورژانس این مرکز مراجعه کردند که به صورت سرپایی درمان شدند و از این تعداد تنها یک نفر نیاز به بستری در بخش اورژانس داشت که اقدامات لازم برای بهبود وضعیت این بیمار نیز در حال انجام است.

فروزان در پایان اظهارکرد: به کودکان، افراد میانسال و بیماران قلبی و تنفسی توصیه می شود در این شرایط از منزل خارج نشوند، پنجره ها را باز نگه ندارند و همچنین از فعالیت در محیط های باز اجتناب کنند.

کد خبر : ۳۱۷۵۵۰