خبرگزاری کار ایران

در دومین نشست اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران کاشان و ابوزیدآباد

ارتقای تعاملات مشترک مورد تأکید قرار گرفت

در دومین نشست صمیمانه اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای کاشان و ابوزیدآباد بر گفتگوهای مجدد و همکاری و تفاهم میان مدیران این دو شهر به ویژه میان شوراهای اسلامی و شهرداران دو شهر با هدف ارتقای تعاملات مشترک در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و گردشگری تأکید شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان در این نشست که به میزبانی شورای اسلامی شهر ابوزیدآباد برگزار شد حسین حیدریان با اشاره به تعریف مقام معظم رهبری از کاشان به عنوان یک منطقه بزرگ فرهنگی افزود: با وجود مشترکات و وابستگی های عمیق فرهنگی بحث های تقسیمات کشوری هرگز نشان گر جدائی میان کاشان و ده ها شهر و منطقه نظیر آران و بیدگل، ابوزیدآباد، نوش آباد، نیاسر، نطنز و بادرود و .. نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه نمی توانیم در بحث ارتقای توسعه همزمان شهرهای کاشان و ابوزیدآباد از مسؤلیت شانه خالی کنیم تصریح کرد: باید با تدبیر و تفاهم و همفکری و به صورت گام به گام در مسیر توسعه هر چه بیشتر شهر ابوزیدآباد که خواسته به حق مردم این شهر است حرکت کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این نشست با بیان اینکه شمار زیادی از مردم ابوزیداباد به دلیل نزدیکی به کاشان ساکن برخی از مناطق این شهر هستند افزود: متأسفانه در طول دوره های گذشته توجه ویژه ای به برخی از مناطق مختلف شهر و به خصوص در مورد برخی از خیابان ها و محلات کاشان نظیر خیابان های آیت الله سعیدی و آیت الله یثربی(ره) و  کمک به ایجاد زیرساخت های فرهنگی و رفاهی منطقه ای که مردمی نظیر شهروندان ابوزیدآباد که ساکن هستند نشده  است.

سید رضا هاشمی ادامه داد: به عنوان نمونه در جاده کاشان-قمصر در سال های اخیر شاهد پیشرفت های عمرانی گسترده ای بوده ایم اما مردم نجیب و صبور شهر ابوزیدآباد مدت هاست که در نزدیکی دیار خود شاهد برخی مشکلات ناشی از مرکز زباله و کشتارگاه هستند و لازم است تا مدیران شهری کاشان و ابوزیدآباد تدبیری برای خدمت رسانی بیشتر  به مردم ابوزیدآباد بیندیشند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کاشان نیز با تأکید بر تحکیم ارتباطات و همکاری ها میان مدیران شهری کاشان و ابوزیدآباد خواستار توجه به خلأها و کمبودهای فرهنگی ابوزیدآباد شد. امیرحسین پارسا خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت های فرهنگی ورزشی و نخبه پروری و توجه به اندیشمندان و فرهیختگان شهر ابوزیدآباد که کم هم نیستند باید از طریق اداره ارشاد و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان مورد توجه قرار گیرد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر کاشان نیز با اشاره به وجود پیوندهای عمیق فرهنگی و اجتماعی کهن و دیرینه میان مردم کاشان و ابوزیداباد یادآور شد: مردم این دو شهر از یک پیکره اند و هرگز نمی توان با خط کشی های جغرافیائی میان شان حائلی ایجاد کرد. علی هاشمی طاهری افزود: بهسازی و استاندارد سازی بلوار ورودی شهر ابوزیدآباد از نکات و نیازهائی است که باید در افق آینده تعاملات مدیران شهری کاشان و ابوزیدآباد بدان توجه شود.

در این نشست همچنین رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کاشان بر حل مشکل تجمع و دفن پسماند و زباله های شهر کاشان در مسیر ورودی شهر ابوزیدآباد تأکید کرد. دکتر الماسی افزود: در سالیان گذشته مقرر شد تا مشکل پسماند و زباله های شهرهائی نظیر آران و بیدگل، نوش آباد و سفیدشهر با ایجاد یک شرکت حل شود و تا 5 سال آینده نیز برنامه این است تا دیگر زباله ای دفن نشود و با تبدیل آن به کود کمپوست به صنعت کشاورزی نیز کمک شایانی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم این اتفاق به زودی عملی شود و کاشان بتواند به عنوان پایلوت بازیافت کامل زباله و تبدیل آن به کود کمپوست به الگوئی در میان دیگر شهرها تبدیل شود.

در این نشست همچنین شهردار کاشان با اشاره به ایجاد شرایط بهتر در جمع آوری و حمل و نقل و دفن پسماند و زباله های مردم کاشان طی یکی دو سال اخیر یادآور شد: حصارکشی و ایجاد شرایط بهداشتی بهتر از جمله اقداماتی است که در محدوده دپو و تجمیع و دفن زباله ها و در نزدیکی شهر ابوزیدآباد انجام شده است. سید محمد ناظم رضوی افزود: در بحث توسعه کاشان بزرگ و مناطق اطراف آن کمک و همیاری همه دستگاه ها و همکاری آنها با مدیریت شهری لازم است. شهردار کاشان با تأکید بر انجام پروژه کمربندی کاشان در قالب ایجاد تفاهم نامه با مدیران شهری کاشان، ابوزیدآباد و آران و بیدگل یادآور شد: دیگر زمان امیدواربودن به تصمیمات مدیران بالادستی گذشته است و تصمیم گیران محلی با مطالبه گری از مسؤلان مهمترین عوامل شتاب بخشی به توسعه منطقه خود هستند.

گفتنی است در ابتدای این نشست شهردار، امام جمعه و رئیس شورای اسلامی شهر ابوزیدآباد در سخنانی کوتاه با تأکید بر عمق دیرینه تعلقات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی میان مردم کاشان و ابوزیدآباد در زمینه حل و مرتفع شدن برخی مشکلات و معظلات شهر ابوزیدآباد نظیر ساماندهی ایستگاه های انتقال مسافر از ابوزیدآباد به سمت کاشان و بالعکس، بهسازی و ایمن سازی بلوار ورودی شهر ابوزیدآباد، ایجاد زیرساخت های فرهنگی،ورزشی و توجه به پتانسیل های گردشگری شهر ابوزیدآباد خواستار ایجاد ارتباطات مستمر مدیران و تحکیم همکاری ها و تعاملات بین مدیران دو شهر شدند.

کد خبر : ۳۱۷۴۸۸