خبرگزاری کار ایران

فرماندار رودبار خبر داد

اصلاح و بهسازی 10 هزار هکتار از باغات رودبار

فرماندار رودبار با اشاره به برداشت 13 هزار تنی محصول زیتون در سال زراعی جاری در این شهرستان، از اصلاح و بهسازی حدود 10 هزار هکتار از اراضی باغی رودبار خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید محمد احمدی در نشست شورای اداری رودبار که با حضور استاندار گیلان برگزار شد، با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر وامید در این شهرستان، اظهارکرد: در طی 2 سال گذشته 487 پروژه با اعتباری بالغ بر 137 میلیارد تومان و اشتغالزایی 750نفر افتتاح شد.

وی جمعیت شهرستان رودبار را 38 درصد روستایی و 62 درصد شهری عنوان کرد و افزود : شهرستان رودبار با 100 هزار نفر جمعیت و تراکم 41 نفر در هر کیلومتر 18 درصد از وسعت گیلان را به خود اختصاص داده است.

فرماندار رودبار با اشاره به برداشت 13 هزار تنی محصول زیتون در سال زراعی جاری در این شهرستان، از اصلاح و بهسازی در حدود 10 هزار هکتار از اراضی باغات این شهرستان خبر داد.

حکیمی نماینده مردم شهرستان رودبار نیز در این نشست با اشاره به وجود هزار و 235 کیلومتر راههای اصلی و فرعی در این شهرستان،خواستار اهتمام ویژه مسئولین در جهت بهسازی و آسفالت این راهها شد.

وی همچنین خواستار تسریع در اجرای سد دیورش این شهرستان شد.

حجت الاسلام و المسلمین داودی امام جمعه‌ رودبار نیز وجود رودخانه سفیدرود در این شهرستان را یک فرصت برای رودبار دانست و افزود: ساماندهی این رودخانه می‌تواند نقش بسزایی را جهت جذب توریسم و افزایش رضایتمندی مردم ایفاء کند.

وی خواستار توجه ویژه مسئولان در جهت بهبود کیفیت و کمیت آب شرب شهرستان رودبار شد.

در ادامه این نشست مدیران کل راه و شهرسازی، آب و فاضلاب شهری و روستایی،  جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی، بنیاد مسکن و آب منطقه‌ای به ارائه گزارشی از اقدامات خود در شهرستان رودبار پرداختند و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

کد خبر : ۳۱۷۳۹۴