خبرگزاری کار ایران

erol erdinç مرثیه موتسارت را در تهران رهبری می‌کند

آخرین اثر ولفگانگ آمادئوس موتسارت؛ با رهبری erol erdinç در تالار وحدت اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ارکستر سمفونیک تهران طبق برنامه‌‌ی مهر تا مهر خود؛ از زمان مدیریت هنری علی رهبری؛ 13 و 14 آبان میزبان دومین رهبر میهمان خود می‌شود.

«erol erdinç» دومین رهبر میهمان ارکستر سمفونیک پس از نصیر حیدریان است و طی دو شب؛ مرثیه موتسارت را رهبری می‌کند.

ریکوئیم مَس آخرین اثر موتسارت است و شایعه شده که موتسارت با آگاهی از مرگ خود این مرثیه را برای خودش نوشته است. موتسارت در آخرین شب زندگیش برای تکمیل کردن این آهنگ کار کرد که البته ناتمام ماند.

            bwxsYtQxW4Kj

تصویری از دست خط موتسارت برای ریکوئیم مَس

«erol erdinç» که دو شب رهبری ارکستر سمفونیک تهران را برای اجرای این مرثیه به عهده دارد؛ تاکنون جوایز متعددی را در سال‌های 1994، 1998، 2011، 2012 و 2013 از کشورهای ترکیه، فرانسه و ... دریافت کرده است.

او 37 سال پیش با علی رهبری در پاریس آشنا می‌شود و دوستی او با رهبری تا امروز ادامه پیدا کرده است. «erol erdinç» از شاگردان هنرمندانی چون احمد سایگون در ترکیه و پیر بولز فرنسوی بوده‌ است.

پروسه حضور رهبرهای جهانی در ارکستر سمفونیک پس از این اجرا نیز ادامه دارد و در برنامه‌ی مهر تا مهر ارکستر سمفونیک؛ ایران میزبان بزرگان موسیقی جهان خواهد بود.

ارکستر سمفونیک تهران طی دو شب؛ چهارشنبه ۱۳ آبان و پنجشنبه ۱۴ آبان از ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. علاقمندان برای تهیه بلیت این کنسرت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

کد خبر : ۳۱۷۳۴۲