خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش کاشان

آسایش یک مملکت مدیون نیروهای نظامی و انتظامی است

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: آسایش یک مملکت مدیون نیروهای نظامی و انتظامی است و همه افراد جامعه باید قدردان این قشر باشیم و زنگ مهر و دانش، تلاشی است که فرهنگ تقدیر و تجلیل از زحمت کشان جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «محمود خدمتی» در آیین زنگ مهر و دانش در دبیرستان محتشمی کاشان افزود: به استناد روایت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله امنیّت و سلامتی نعمتهایی است که نمی‌توان از عهده شکرگزاری آن برآمد و بر این اساس همه ما مدیون فداکاری و از خودگذشتگی نیروهای نظامی و انتظامی هستیم.

به گفته وی، در جوامع توسعه یافته، فرهنگ سازی برای عمل به قانون، بستر توسعه همه جانبه است که بهره گیری از همه ظرفیت‌ها بویژه مدارس و فرهنگیان عاملی موثری در بهبود رفتارهای مطلوب جامعه است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح پلیس یار با مشارکت دانش آموزان با هدف بستر سازی برای تقویت روحیه مسئولیت پذیری، گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، درونی نمودن احترام به قانون و رعایت حقوق دیگران با مشارکت فرهنگیان در مدارس اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح، دانش آموزان با مبانی نظم و انضباط فردی، ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی و تقویت انضباط اجتماعی برای فرد، خانواده و جامعه با مشارکت عملی آشنا می‌شوند که در نتیجه آن، خسارت‌های جبران ناپذیر مادی و معنوی ناشی از تصادفات، ترافیک و آلودگی صوتی و اتلاف منابع در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی منطقه کاشان گفت: اقتدار پلیس نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه ولایت‌مداری محقق می‌شود که سرلوحه اعمال و برنامه‌های خود قرار داده است.

 «سرهنگ مهدی پورغلامحسین» در آیین زنگ مهر و دانش در دبیرستان محتشمی کاشان افزود: عطوفت و مهربانی، احترام به حقوق شهروندی، در پرتو همدلی و همزبانی منجر به امنیت اجتماعی در همه ابعاد و بخشهای جامعه می‌شود و همه افراد باید در این مسیر تلاش کنند.

به گفته وی، آموزش، باعث بالندگی افراد جامعه است و از آنجا که شالوده هر فرد در مدرسه شکل می‌گیرد، آموزش و پرورش یکی از بخش‌هایی است که در توسعه کشور‌ها مورد توجه قرار دارد.

وی دانش آموزان را سرمایه اجتماعی کشور‌ها خواند و تصریح کرد: امروز، دشمنان، سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و جنگ نرم علیه جوانان کشور را به عنوان نسل بالنده مورد توجه قرار داده تا نسل آینده ساز را از هدف خود باز دارد.

وی تاکید کرد: فضای مجازی و مواد مخدر، مهم‌ترین مسایلی است که در کمین نسل جوان جامعه است و مبارزه بی‌امان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در مسیر امنیت جامعه باعث شده است که ما را قدرت بزرگ مبارزه با مواد مخدر بدانند که این مبارزه نیازمند مشارکت دانش آموزان به عنوان نسل اینده ساز است.

پور غلامحسین با اشاره به امربه معروف در جامعه گفت: همه ما موظفیم در جهت رعایت قانون و احترام به حقوق همنوع تلاش کنیم و نمی‌توانیم نسبت به اجرای آن بی‌تفاوت باشیم.

کد خبر : ۳۱۱۴۵۲