خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان

برگزاری کنگره‌های علمی فرصتی برای تبادل دانش و ارائه تجارب است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، برگزاری کنگره‌های علمی را فرصتی برای تبادل دانش و ارائه تجارب و آشنایی جوانان با تجارب پیشکسوتان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، دکتر محمد حسین اعرابی در نخستین کنگره سراسری موج سوم درمان‌های رفتاری در سالن آمفی تئا‌تر دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن عرض خیر مقدم به اساتید، پژوهشگران و پیشکسوتان، کاشان را شهر دارالمومنین با قدمت هفت هزار ساله و مهد دانشمندان، شعرا و اندیشمندان پر آوازه برشمرد.

وی، با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی در این دانشگاه اظهار داشت: کنگره سراسری موج سوم درمان‌های رفتاری دومین کنگره‌ای است که ظرف مدت کمتر از یک ماه در این دانشگاه برگزار می‌شود.

دکتر اعرابی، وجود رشته‌های روان‌شناسی و روانپزشکی را از ظرفیت‌های علمی دانشگاه برشمرد و ابراز امیدواری کرد: فضایی مناسب جهت برگزاری هرچه بهتر و بهره برداری لازم از این کنگره ایجاد شود.

دکتر اعرابی، درمان‌های رفتاری را روش درمانی جدیدی در عرصه علم روان‌شناسی عنوان کرد و گفت: این نوع روش درمانی با فرهنگ ما ارتباط نزدیک و همخوانی دارد و از این رو می‌تواند تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به وضعیت سلامت روان و شاخص‌های نگران کننده آن در جامعه، اظهار داشت: مدیران اجرایی باید در این عرصه گام‌های جدی بردارند و اقدامات اجرایی عملی با پشتوانه علمی انجام دهند.

دبیر علمی کنگره موج سوم درمان‌های رفتاری در دانشگاه نیز در این کنگره اظهار داشت: در موج سوم درمان‌های رفتاری، به دنبال تغییر رفتارهای شرطی ابتدایی نیستیم.

دکترعبدالله امیدی افزود: در این شیوه درمانی فرد باید بتواند بر افکار و شناخت‌ها و رفتارهای خویش و حتی حس‌های بدنی خود نظارت کند، اشراف داشته و آنگونه که فکر می‌کند، عمل نماید.

وی تاکید کرد: در روش‌های درمانی قدیمی، اساس بر پایه تغییر و تعویض رفتار بود، اما هدف در این شیوه این است که فرد با ذهن خود و شرطی شدن‌های پیشین رابطه برقرار کند.

به گفته وی اولین کنگره سراسری موج سوم درمان‌های رفتاری با پذیرش ۲۷۰ مقاله از ۵۷۳ اثر رسیده شامل ۴۰ مقاله کلیدی تا هفدهم مهرماه با حضور بیش از ۵۰۰ شرکت کننده از سراسر کشور در کاشان برگزار می‌شود.

گفتنی است دانشگاه علوم پزشکی کاشان در دو سال گذشته میزبان برگزاری سمینار کاربرد درمان‌های موج سوم‌شناختی رفتاری بوده است و تبدیل شدن به قطب معرفی این نوع درمان از اهداف برگزاری اولین کنگره موج سوم درمان‌های رفتاری توسط این دانشگاه است.

تنظیم هیجانی، مولفه مشترک درمانهای موج سوم، مبانی فلسفی و زبان‌شناسی درمانهای مبتنی برپذیر و آسیب‌شناسی اختلالات روانی از نگاه رویکردهای موج سوم از مهم‌ترین مباحثی بود که دراولین روز ازاین کنگره توسط سخنرانان مطرح شد.

کد خبر : ۳۱۱۴۴۸