خبرگزاری کار ایران

مقام مسوول در سازمان حفاظت از محیط زیست:

یک میلیون اسلحه غیرمجاز در دست مردم وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۳۷۹

معاون محیط‌طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت از محیط زیست از وجود یک میلیون اسلحه غیرمجاز در دست مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد دبیری در نشست خبری خود در ارتباط با شکار غیرمجاز در کشور گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون اسلحه غیرمجاز در میان مردم داریم و نزدیک به همین میزان هم اسلحه مجاز در دست مردم است. در واقع بالای دو میلیون اسلحه در دست مردم وجود دارد و اگر حتی ده درصد آنها نیز به شکار بپردازند، نمی‌توانیم اطمینان داشته باشیم که جمعیت حیات وحش ما افزایش پیدا کرده باشد.

وی افزود: البته در مناطق حفاظت شده تعداد حیات‌وحش ثابت بوده و یا افزایش داشته است، اما در مناطق آزاد‌ براساس آمارهای محلی و برآوردها نمی‌توانیم چنین تصوری را داشته باشیم.

دبیری در ارتباط با بازگشت فسیل‌های ایرانی که از سال 55 به ایران بازنگشته‌اند، گفت: این فسیل‌ها که متعلق به دوران‌های مختلف زمین‌شناسی است و متعلق به جاندارانی همچون زرافه، ببر دندان خنجری و کرگدن است در حدود سال 53 در مراغه کشف می‌شود پس از‌ آن این فسیل‌ها در سال‌های 54 الی 55 برای مطالعه به آمریکا فرستاده می‌شود اما به دلیل مشکلاتی دیگر به کشور بازگردانده نمی‌شود.

معاون محیط‌طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: اما پس از طرح دعوای ما در دادگاه لاهه و تایید این دادگاه و پذیرفتن نمایندگان آمریکا این فسیل‌ها قرار است که به کشور بازگردند در حال حاضر نیز دو نماینده از ایران برای بسته‌بندی کردن و تحویل گرفتن این فسیل‌ها عازم آمریکا شده‌اند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز