خبرگزاری کار ایران

هفته کتاب فرصتی برای تعامل سازنده کتابخانه‌ها و شهرداری رشت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به وجود ظرفیت‌های مناسب در شهرداری رشت، بر لزوم همکاری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفته کتاب تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، امیر محمدپور در دیدار با محمدعلی ثابت قدم شهردار و رضا رسولی عضو شورای اسلامی شهر رشت که با هدف تعامل بیشتر انجام شد با مهم ارزیابی کردن همکاری و هماهنگی میان دستگاه‌ها در برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های بیست و سومین دوره هفته کتاب، بر لزوم برگزاری نشست‌های تخصصی در این حوزه تاکید کرد.

وی با اشاره به وجود ظرفیتهای مناسب شهرداری شهر رشت در برگزاری برنامه‌های مناسبتی از همکاری برای اجرای برنامه‌های هفته کتاب استقبال و آن را فرصتی برای تعامل سازنده کتابخانه‌ها و شهرداری برشمرد.

محمدپور یادآور شد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز این امکان را دارد تا با استفاده از پتانسیل‌های موجود در مجموعه، توان و اثر بخشی خود را در رویدادهای مهم فرهنگی به نمایش بگذارد.

در این نشست شهردار رشت نیز با تشکر از اقدامات ارزنده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در ایجاد امکانات مناسب برای کتابخانه‌های عمومی استان از جمله شهر رشت گفت: با توجه به ملموس بودن اقدامات انجام شده در حوزه کتابخانه‌ها و نیز رضایت شهروندان از وضیت خدمات کتابخانه‌ها، شهرداری رشت همه توان و انرژی خود را در این حوزه بکار گرفته و حمایت‌های خود را از این مجموعه در قالب پرداخت سهم نیم درصدی و اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی انجام خواهد داد.

محمدعلی ثابت قدم همچنین اظهار داشت: شهرداری رشت تا کنون بخشی از مبلغ نیم درصد درآمد خود را به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی واریز نموده است و با توجه به تاکیدات مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بر هزینه کرد سهم نیم درصد شهرداری‌ها برای کتابخانه‌های عمومی‌‌ همان شهر، امیدواریم مشکلات موجود در این حوزه بزودی مرتفع شود.

وی با اشاره به تراکم جمعیتی بالای شهر رشت یکی از مطالبات مردم را، دوشیفته شدن کتابخانه‌های عمومی شهر عنوان و با ابراز خرسندی از تحقق این موضوع، ابراز امیدواری کرد رضایتمندی مردم از فعالیتهای کتابخانه‌های عمومی موجب رشد شاخصهای مطالعه در استان و خصوصا شهر رشت شود و کتابخوانی به یک ارزش در جامعه تبدیل شود.

ثابت قدم در پایان از آمادگی شهرداری رشت برای هرنوع همکاری در برگزاری برنامه‌های بیست و سومین دوره هفته کتاب خبرداد.

کد خبر : ۳۱۱۲۹۳