خبرگزاری کار ایران

سید مهدی حسینی:

ایران 50 پروژه اکتشاف و تولید را به شرکت‌های نفتی معرفی می‌کند

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی گفت: ایران پس از لغو تحریمها می تواند کمتر از یک سال به ظرفیت تولید روزانه حدود چهار میلیون بشکه نفت خام دست یابد.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز ، سید مهدی حسینی در کنفرانس نفت و پول لندن گفت: ایران در آینده ای نزدیک بیش از ٥٠ پروژه اکتشاف و تولید را به سرمایه گذاران و شرکتهای نفتی معرفی می کند.

وی در جریان سخنرانی ششمین نشست تخصصی روز نخست برگزاری کنفرانس نفت و پول لندن با عنوان « ظهور دوباره ایران به عنوان یک قدرت نفتی و گازی: آینده چیست؟» گفت: این پروژه های نفتی امسال در کنفرانس رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران (IPC) در تهران و یک کنفرانس دیگر در فوریه ٢٠١٦ در لندن معرفی می شوند.

کنفرانس نفت و پول از امروز ٦ اکتبر (سه شنبه، ١٤ مهرماه) به مدت دو روز تا هفتم اکتبر (١٥ مهرماه) در لندن برگزار می شود و سید مهدی حسینی، رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی ایران در کنار عبدالله سالم البدری، دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و مدیران عامل شرکتهای بی پی ، توتال، شل از سخنرانان اصلی این کنفرانس به شمار می آید.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی کنفرانس نفت و پول لندن، در روز نخست این کنفرانس نشستی تخصصی با عنوان «ظهور دوباره ایران به عنوان یک قدرت نفتی و گازی: آینده چیست؟» به ریاست هرمان فرانسن، مدیرعامل نشریه آمریکایی انرژی اینتلیجنس و دیگر اعضای این نشست از جمله سید مهدی حسینی، رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، فریدون فشارکی، رئیس موسسه مشاوره فکتس گلوبال انرژی و بیژن خواجه پور، مدیر موسسه بین المللی آتیه برگزار شد.

عناوینی از جمله «ریسکها و فرصتهای برای نقش آفرینی در بخشهای بین المللی نفت و گاز»،  «چه زمانی می توان انتظار افزایش صادرات نفت ایران را داشت؟» «حضور سرمایه گذاران در ایران: چه مقدار و چه زمانی؟» «ایران چگونه می خواهد سرمایه های خارجی را جذب کند و بازارهای جهانی را تغییر دهد»، به بحث و بررسی گذاشته شد.

بر اساس گزارش رویترز، ایران پس از لغو تحریمهای بین المللی در پی توافق جامع هسته ای وین، خواهان احیای سهم از دست رفته خود در بازارهای جهانی نفت خام است.

ایران اعلام کرده است که پس از لغو تحریمها بزودی تولید و صادرات نفت خام خود را افزایش می دهد.

حسینی در حاشیه کنفرانس نفت و پول در لندن به خبرنگاران گفت: ایران بلافاصله پس از تحریمها، حداقل روزانه ٥٠٠ هزار بشکه به تولید خود می افزاید و تحقق این هدف زمان زیادی طول نمی کشد.

وی افزود: ایران در نظر دارد پس از تحقق هدف افزایش تولید روزانه ٥٠٠ هزار بشکه، یک میلیون بشکه دیگر به تولید خود بیفزاید، شاید کمتر از یک سال بتوانیم به ظرفیت تولید روزانه چهار میلیون بشکه نفت خام در دوران پیش از تحریمها دست یابیم.

به گزارش رویترز، دیگر برآوردها درباره افزایش تولید نفت خام ایران پس از لغو تحریمها متعادل تر است، اما افزایش تولید و صادرات نفت خام این کشور می تواند سبب افزایش رقابت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) شود.

کد خبر : ۳۱۱۲۸۰