خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان

برنامه مدونی برای احیای تالاب انزلی داریم

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تاکید بر اهمیت احیای تالاب انزلی گفت: برنامه مدونی به این منظور در نظر گرفته شده است .

به گزارش ایلنا، در راستای جلسات هم اندیشی تشکل های مردم نهاد در خصوص کارگروه آمایش ، محیط زیست و توسعه پایدار نشست مشترکی با حضور معاون بودجه  سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد .

در این نشست قربانعلی محمدپور با قدردانی از حمایت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید با سرلوحه قرار دادن شعار حفاظت از محیط زیست ، چیزی غیر از آن انتظار نمی رود که همه دستگاههای مرتبط و غیر مرتبط در صیانت از این موهبت الهی سهیم باشند .

وی افزود: سعی بر این است که با مشارکت کلیه دستگاههای نظارتی و اجرایی و یاوری های مداوم گروههای مردم نهاد بتوانیم روز به روز در حفظ منابع زیستی از جمله آب و خاک و دیگر انرژی ها،  روند رو به بهبودی را نظاره گر باشیم .

ای مقام مسئول با تاکید بر اهمیت موضوع تالاب انزلی ، افزود: میتوان قاطعانه اعلام کرد برای اولین بار است که با طراحی یک برنامه منسجم و تشکیل اتاق فکر با حضور دانشگاهیان ، کارشناسان محیط زیست ، نخبگان ، بازنشستگان  ، تیم مطالعاتی جایکا و در راس همه اینها یاوری های دلسوزانه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست برنامه مدونی برای احیای تالاب در نظر گرفته شده است .

محمدپور گفت: اصولی که  در بعد برنامه و اجرا  طراحی شده به گونه ای است که سازمان حفاظت محیط زیست می تواند حرفی برای تمامی کسانی که دغدغه حفاظت از محیط زیست دارند داشته باشد و خروجی های این برنامه ها در قالب 7 محور اجرایی احیای تالاب انزلی می تواند در دسترس علاقمندان و دلسوزان حامی تالاب انزلی  قرار گیرد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در ادامه به موضوع مهم پسماند که یکی از معضلات اصلی استان های شمالی است پرداخت و خاطرنشان کرد: آتش زدن کاه و کلش ، شیرابه زباله سراوان ، آلودگی های دو رودخانه گوهررود و زرجوب از دیگر دغدغه های اصلی محیط زیست استان است که تلاش همه جانبه گروههای مردم نهاد را در مرتفع نمودن این معضل می طلبد .

تنهایی معاون بودجه  سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز در این جلسه گفت : نگاه ویژه دولت تدبیر و امید می طلبد که به مقوله محیط زیست نگاهی خاص داشته باشیم .

وی افزود: سعی بر آن است که حمایت های خود را بیشتر معطوف به  محیط زیست شکننده استان گیلان کنیم و تلاش نماییم با همکاری و مساعدت حامیان و دلسوزان محیط زیست ، شاهد پیشرفت روزافزون در رفع معضلات محیط زیست استان باشیم.

کد خبر : ۳۱۱۲۷۳