خبرگزاری کار ایران

به همت تامین اجتماعی برگزار شد

همایش تجلیل از کارآفرینان برترآذربایجان غربی

همایش تجلیل از کارآفرینان بر‌تر استان با حضور مدیران واحدهای تولیدی، فعالان حوزه صنعت، کارآفرینان وکارگران در سالن اجتماعات اتاق بازرگان صنایع ومعادن وکشاورزی ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیر کل تامین اجتماعی استان در ابتدای این همایش با اشاره به اینکه هر ساله سازمان اقدام به برگزاری مراسم تجلیل و انتخاب کار آفرینان نمونه اقدام می‌نماید؛ افزود: امسال هم در ۴سطح ۲۰۰ نفر به بالا، ۵۱تا ۲۰۰ نفر، از ۵ تا ۵۰ نفر و زیر ۵ نفر انتخاب شدند.

مقصود مقدمی کیا افزود: از جمله شرایط این انتخاب می‌توان به نبود مطالبات، عدم محکومیت کارفرما، رعایت ماده ۹۰، رشد در جذب نیروی کار جدید، استفاده مکانیزه و برقراری استاندارد و ایمنی، حفظ و صیانت از نیروی انسانی است.

وی تاکید کرد: براساس پروسه انتخاب شرکت اروم آدا، پلی اتیلن بوکان، شرکت آتا درب سلماس و درمانگاه ترک اعتیاد دکتر یکانی از جمله منتخبین این دوره همایش هستند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان خاطر نشان ساخت: ۳۵۶ هزار نفر بیمه شده اصلی معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یعنی ۳۸ دصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

مقدمی کیا با اشاره به خدمات تامین اجتماعی بیان کرد: ۵۵۰ میلیارد تومان در بخش مستمری، ۲۵۰ میلیارد تومان در بخش کمک‌های کوتاه مدت و ۳۰۰ میلیاردتومان هم در حوزه درمان معادل یک هزار و یکصدمیلیارد تومان تامین اجتماعی هزینه می‌کند.

وی اذعان کرد: تامین اجتماعی ۳ ضلع کارگر، کارفرما و خود سازمان است و تمامی تلاش خود را برای همراهی این ۳ضلع انجام می‌دهد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان چشم انداز ۲۰ ساله را سازمانی پویا، چالش، پاسخگو و با اهداف عالیه عنوان کرد و افزود: در این بخش امنیت و عزت نفس کارگران وکارفرمایان در دستورکار سازمان قرار گرفته است.

مقدمی کیا ادامه داد: هدف سازمان وسیله‌ای برای عدالت اجتماعی است و برای کمک به کارفرمایان و بیمه شده هاآماده هستیم.

مدیر کل تامین اجتماعی استان خاطر نشان ساخت: نخواهم گذاشت از طرف این مجموعه چرخه تولید و فعالیت اقتصادی بخوابد مگر آنکه کارفرمایان خلاف مقررات و اصول کار کنند که در آن شرایط از دست ما خارج است.

مقدمی کیا گفت: کارفرمایانی که در جهت توسعه، پیشرفت و پویایی، صنعت و تولید و اشتغال فعالیت می‌کنند، حمایت شده و اشتغال و امنیت شغلی کار فرمایان وکارگران هدف اصلی این سازمان است.

وی ضمن تقدیر از تلاش کارفرمایان و کارگران خواستار تعامل بیشتر فعالان اقتصادی با این مجموعه شد.

حجت الاسلام امیر عابدینی مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه هم در این همایش در سخنان کوتاهی به بذل و بخشش و انفاق اشاره کرد.

 

تقدیر از حمایت‌های تامین اجتماعی و سرمایه گذاری یک هزار میلیاردی در استان

 

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن وکشاورزی ارومیه هم در این همایش ضمن تقدیر از حمایت‌های تامین اجتماعی و سرمایه گذاری یک هزار میلیاردی در استان با اشاره به مشکلات حوزه اشتغال، صنعت، تولید وگردشگری استان تاکیدکرد: اصلیترین چالش عدم توسعه یافتگی این منطقه بوروکراسی اداری وعدم همکاری مدیران و نقصان‌های مدیریتی است.

حسن انتظار افزود: استانی که با ۴ کشور هم مرز بوده و مزیت‌های زیادی دارد ولی ازبسیاری از شاخصه‌ها عقب مانده است.

وی با انتقاد از روند امضای پروتکل وتفاهم نامه‌های همکاری استان با کشورهای همجوار و بر زمین ماندن مفادآنهاگفت: با کارگروه و شهرک مختص خارجی و ایجاد معبر ومنطقه ویژه نمی‌توان به نتیجه دلخواه رسید.

این کار‌شناس اقتصادی از عدم حمایت دولت از محصولات تولیدی بخش کشاورزی وناهماهنگی در این حوزه هم انتقادکرد و خاطر نشان ساخت: الان در استان بابیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن سیب، ۳۰۰ هزار تن انگور و هزاران کیلو هندوانه صد‌ها هزار تن آن در دست کشاورزان مانده و بدون حمایت دولت کشاورز مجبور است حتی محصولات خود را شخم بزند.

رئیس اتاق ارومیه خواستار کاهش ۴ درصدی هزینه شغل‌های سخت و زیان آور شد و در ادامه در خصوص وضعیت بازار سیب گفت: الان باغدار استان مجبوراست درخت را بتکاند و سیب را با کیلوی ۱۶۰۰ تومان به کارخانه دار بدهد و انگور هم مثل چراغ چشمک می‌زند و این انصاف نیست.

انتظار ادامه داد: چرا مسئولان کشوری و استانی فکری برای صادرات محصولات تولیدی استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس نمی‌کنند و یا اینکه برنامه ریزی برای ساماندهی این اوضاع ندارند.

وی همچنین در خصوص نرخ بالای سود بانکی هم انتقاد و تاکیدکرد: وقتی نرخ بهره بانکی برای تولید۲۴ درصد باشد نمی‌توان با تولیدات سایرکشور‌ها رقابت کرد.

انتظار افزود: همه حقوق تبدیل به جرایم شده و همه نامه‌ها و اخطاریه‌های اداری تبدیل به تهدید‌ها و وحشت برای تولیدشده است. این فعال اقتصادی خواستار حمایت بیشتر دولت از سرمایه گذاران وکاهش بروکراسی مسیر سرمایه گذاری شد و در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه هم گفت: کم اندیشی برخی از مدیران و بی‌برنامه گی‌ها باعث خشکی آن شده است. شاید کم آبی باشد ولی عمده‌ترین دلیل همه نابسامانی‌ها بی‌مدیریتی؛ بی‌تدبیری و بی‌توجهی است.

این کارآفرین استانی از حمایت‌های اداره کل تامین اجتماعی استان در جهت همراهی وکمک به واحد‌های تولیدی تقدیر کرد. در پایان این همایش از کارآفرینان بر‌تر با اهدای لوح تقدیر وجوایز نفیس تقدیر شد.

کد خبر : ۳۱۱۲۷۰