خبرگزاری کار ایران

عیسی غفاری آلبوم "بازتاب" را اجرا می‌کند

موسسه فرهنگی هنری آپ‌آرت‌مان؛ جمعه -17 مهرماه- ساعت 20؛ میزبان عیسی غفاری می‌شود تا این هنرمند آلبوم " آیه" که توسط نشر بتهوون منتشر شده را رونمایی کند. غفاری در این مکان کنسرتی هم برگزار می‌کند.

عیسی غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ گفت: آلبوم "آیه" دونوازی سه تار و تمبک است که سهیل رزاقی در کنار من در این آلبوم تمبک نواخته. این اثر سال 91 پیش از آلبوم "سرود باد" ضبط شد اما بنا به دلایلی تا امروز امکان انتشار آن فراهم نبود. آلبوم آیه 6 قطعه دارد.

او ادامه داد: آلبوم "آیه" به نوعی در ادامه "سرود باد" است اما توجه اصلی من در این اثر به مقوله هم‌نوازی بوده است. ما در خیلی از آثار همنوازی داریم اما اکثرا آننچه باید نیست. من تلاش کردم در این اثر همنوازی به معنی واقعی کلمه را به نمایش بگذارم.

این هنرمند درباره اجرای زنده خود نیز توضیح داد: پیش از اینکه مراسم رونمایی آلبوم مشخص شود موسسه "آپ‌آرت‌مان" پیشنهاد اجرایی در این مجموعه را به من داده بود و من با آقای چمن‌آرا تصمیم گرفتیم در کنار کنسرت؛ آلبوم "آیه" نیز رونمایی شود.

غفاری افزود: در کنسرت تار نوازی روز جمعه؛ قطعاتی از آلبوم "بازتاب" و آلبومی آینده‌ام را اجرا می‌کنم. علاوه بر آن اگر فرصتی ایجاد شود؛ شاید یکی از قطعات آلبوم " آیه" را نیز با سه‌تار اجرا کنم. در اجرای قطعات جدید جای پای ردیف به وضوح احساس می‌شود درحالی‌که در آلبوم "بازتاب" به نظر می‌رسید که از ردیف فاصله گرفته‌ام.

«من و سازم» مجموعه برنامه‌های حوزه موسیقی مؤسسه آپ‌آرت‌مان است که توسط گروهی خلاق  ایده‌پردازی، طراحی و اجرا می‌شود. برنامه‌هایی که هدف اصلی آنها به اشتراک گذاشتن تجربه‌های شخصی نوازنده‌ها و موسیقیدان‌هاست. تجربه‌هایی که کمتر در کنسرت‌ها و اجراهای رسمی دیده و شنیده می‌شوند و ارزش‌های هنری خاص خود را دارند. تجربه‌هایی که مبنای خلاقیت موسیقیدان‌ها به‌شمار می‌روند.

سه برنامه نخست «من و سازم» با محوریت گیتار و حول سه سبک گیتار کلاسیک، گیتار الکترونیک و گیتار جز و تلفیقی برگزار شد. «من و سازم» در جدیدترین برنامه خود به سراغ ساز« تار» رفته و با پایان ماه صفر برنامه‌هایش به‌صورت مرتب ادامه دارد.

برنامه «صدای تار می‌آید» جمعه شب، هفدهم مهرماه، ساعت 20 در محل موسسه آپ‌آرت‌مان اجرا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای رزرو بلیت با شماره 88860439 تماس بگیرند.

کد خبر : ۳۱۱۲۶۰