خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور

حمایت از فعالیت قانونی احزاب شناسنامه‌دار/ باید نشاط سیاسی در جامعه ایجاد کرد

معاون سیاسی وزیر کشور بر لزوم برگزاری انتخاباتی شکوهمند با مشارکت حداکثری مردم تاکید کرد و گفت: برای برگزاری انتخابات پرشور، زمینه‌های نشاط سیاسی در جامعه را باید افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی در جلسه شورای اداری استان گیلان گفت: همه مجریان انتخابات، باید از همه توان و ظرفیت برای حضور گسترده مردم در انتخابات استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات‌های متعدد در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات، تعیین کننده است و بی‌تردید مردم هم انتظار دارند انتخابات شکوه‌مند را نظاره‌گر و در آن حضور داشته باشند و در این میان ملاک عمل برای ما قانون است.

رییس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: بر همین اساس، تلاش و کوشش همه ما باید بر این اصل استوار باشد که قانون انتخابات، به طور کامل اجرا شود.

وی گفت: در این میان، نقش مجریان انتخاباتی برجسته است و زمانی حضور مردم در پای صندوق‌های رای بیشتر می‌شود که مجریان انتخابات، قانون را رعایت کنند و در این صورت، مردم احساس خواهند کرد رای آن‌ها، اثرگذار است.

مقیمی تاکید کرد: استفاده از امکانات دولتی در امر انتخابات، له یا علیه هر داوطلبی، ممنوع است و در صورت تخلف توسط مقامات قضایی برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: در چارچوب قانون، باید از فعالیت قانونی احزاب شناسنامه‌دار و کسانی‌که می‌خواهند در چارچوب قانون فعالیت سیاسی کنند؛ حمایت شود و استانداران و فرمانداران به عنوان روسای شورای تامین، باید امنیت جلسات سیاسی را فراهم کنند.

مقیمی بیان کرد: همه تلاش‌ها باید به گونه‌ای باشد تا نشاط سیاسی در امر انتخابات در شهر‌ها و روستا‌ها ایجاد شود.

وی نقش صدا و سیما را در تنویر افکار عمومی بسیار موثر عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی باید جایگاه آن را برای مردم ترسیم کنند تا علاقه‌مند و به صورت پرشکوه در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به گام‌های موثر دولت تدبیر و امید برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی خاطرنشان کرد: تبدیل رکود به رونق، کار سختی است چراکه نیاز به سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی، کار و فعالیت دارد بنابراین، دولت به مردم در این زمینه تعهد داده و تلاش خود را نیز مضاعف می‌کند.

مقیمی با بیان اینکه باید یک تغییر بنیادی در نگرش ما به فعالیت‌های اقتصادی ایجاد شود، افزود: در همه استان‌ها، امکانات و ظرفیت‌هایی داریم که اگر به طور صحیح از آن‌ها استفاده شود؛ این رکود به رونق تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای ما در این زمینه، اقتصاد مقاومتی است که سیاست‌های کلی آن ابلاغ شده و دولت نیز ستادی تشکیل داده که در استان گیلان هم این ستاد عملیاتی خواهد شد.

مقیمی ابراز امیدواری کرد که با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بتوانیم این رکود را به رونق تبدیل کنیم تا شرایط بهتری برای زندگی مردم بویژه اشتغال فراهم شود.

کد خبر : ۳۱۱۲۵۸