خبرگزاری کار ایران

دو رمان النور کاتن؛ نویسنده برنده بوکر منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۳۶۵

رمان‌های «پرفروغ‌ها» و «تمرین نمایش» دو اثر شاخص النور کاتن، با ترجمه‌ی سلما رضوان‌جو، از سوی نشر «شورآفرین» منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ النور کاتن نویسنده سی‌ساله‌ی نیوزلندی متولد کاناداست، که توانست برای رمان «پرفروغ‌ها»یش جایزه‌ی بوکر 2013 را از آن خود کند. علاوه بر بوکر، این رمان توانست، کتاب اول گاردین و کتاب اول آمازون، و نامزدی جایزه‌ی والتر اسکات و جایزه‌ی ادبیات داستانی زنان بیلی را نیز از آن خود کند. هم‌چنین این رمان، جزو 15 رمان برتر سال 2013 به انتخاب نشریه‌های معتبر ژورنال وال‌استریت و اکنومیست بوده است.

«پرفروغ‌ها» داستان یک جوینده طلا در 1866 است که برای تغییر سرنوشتش به گریموث واقع در نیوزلند می‌رود، اما چیزی که از این سفر عادیش می‌شود، درگیری مابین دوازده مرد بومی است که اورا وارد ماجرای اسرارآمیز یک جنایت می‌کنند.هر یک از این دوازده مرد، نشانگر برج‌های دوازدگانه (منطقه البروج) است. این داستان بر اساس قواعد اصول ستاره‌شناسی (نجوم) نوشته شده، و هر یک از کاراکترها نه‌تنها نشانه‌یی از برج‌های فلکی، خورشید و ماه (پرفروغ‌ها) هستند، بلکه در ارتباط باهم نیز هستند.

دومین رمان کاتن «تمرین نمایش» نام دارد، که در اصل نخستین رمان وی محسوب می‌شود. داستان، ماجرای پرسروصدایی یک دانشجوی زن به نام ویکتوریااست که با معلم موسیقی خود به نام آقای سالادین وارد یک رابطه‌ی عاطفی می‌شود. داستان از زبان شخصیت‌های مختلف درگیر ماجرا روایت می‌شود و روایتیغیرخطی دارد. در این رمان از تکینک‌های تئاترگونه و تم نمایشی به وفور استفاده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز