خبرگزاری کار ایران

ورود یک کمیسیون دیگر به برجام!

کار کمیسیون فرهنگی روی برجام آغاز شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: همانطور که متن برجام ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و حقوقی دارد، ابعاد فرهنگی برجام و تاثیرات اجرای این توافق بر فضای فرهنگی و اجتماعی کشور نیز اهمیت دارد و ما در کمیسیون فرهنگی درحال بررسی این تاثیرات هستیم.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ ضمن تایید بررسی برجام در این کمیسیون، اعلام کرد: کار بر روی زوایای مختلف فرهنگی برجام در مجلس آغاز شده و کارگروهی نیز برای بررسی این متن از جنبه فرهنگی تشکیل شده که تاکنون مطالب خوبی به دست‌ آمده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در توضیح نکاتی که در کمیسیون فرهنگی درخصوص برجام مطرح شده، تشریح کرد: توجه ویژه ما حول محور کارکرد فرهنگی برجام بر جامعه و تاثیرات فرهنگی و اجتماعی اجرای این توافق است. به هرحال باید روشن شود تاثیرات اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی و اجتماعی برجام مثبت است یا منفی و ما در کمیسیون فرهنگی هم طبیعتاً بر روی ابعاد فرهنگی آن کار می‌کنیم.

وی افزود: همان‌طور که متن برجام ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و حقوقی دارد، ابعاد فرهنگی برجام و تاثیرات اجرای این توافق بر فضای فرهنگی و اجتماعی کشور نیز اهمیت دارد و ما در کمیسیون فرهنگی درحال بررسی این تاثیرات هستیم.

پژمانفر با تاکید بر این‌که در مقطع زمانی فعلی صحبت درخصوص جزئیات عملی نیست، اضافه کرد: ما مشخصاً بر روی متن برجام کار می‌کینم و تفاسیری که امروز شنیده‌ می‌شود، مورد توجه ما نیست و صرفاً برداشت‌ها، تاثیرات و تاثرات اجرای این توافق بر مسائل فرهنگی مورد توجه خواهد بود.

پژمانفر در پایان بدون پاسخ به این سوال که آیا در میان مواد مطروحه در برجام که عموماً درخصوص مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی و نظامی است، اشاره‌ای نیز به ماده‌‌واحده‌ای فرهنگی شده یا خیر، تصریح کرد: یکی از مباحث مهم، تاثیر برجام بر حوزه آموزش عالی ماست و به گمان ما، اجرای برجام آموزش عالی ما را در مسیر دیگری قرار خواهد داد. بنابر این مردم باید بدانند که بلاخره اقدام بر پذیرش برجام چه تبعاتی در همه حوزه‌ها خواهد داشت.

کد خبر : ۲۹۸۳۵۲