خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

کشور آمادگی نهضت سازندگی را دارد/ دنیا ما را به عنوان یک ملت هوشیار می‌شناسد

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: در شرایطی که دچار عقب گرد شدید شده‌ بودیم و بخشی از بافته‌هایمان پنبه شده بود، مردم شریف ایران یک بار دیگر شجاعانه به صحنه آمدند و فضای عمومی کشور را به سمت اعتدال، تدبیر و امید بردند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره  فرهنگی اقتصادی کرمان که در سالن همایش‌های برج میلاد تهران و با حضور یک هزار نفر از مردم استان کرمان برگزار شد، این استان را دارای تاریخ بسیار مشعشع و با فراز و فرود‌های مهم دانست و خاطر نشان کرد: استان کرمان سینه‌ی ستبر ایران و همواره حافظ کشور در خطرها بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مردمان استان کرمان را نجیب، با استعداد و کارآفرین   توصیف کرد و افزود: لشگری که در دوران دفاع مقدس از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان تشکیل شده بود، در سخت‌ترین نقاط جبهه حضور یافتند و شکست‌ناپذیری خود را بارها بارها به دشمن به اثبات رساندند. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با بیان اینکه کرمانی‌ها از پیشتازان مبارزه بودند، گفت: بیشتر مردم استان کرمان قبل از اینکه امام(ره) به شهرت برسند، از مقلدین ایشان بودند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خویش با تأکید بر اینکه ما می‌توانیم با استفاده از تجربیاتی که بعد از انقلاب اسلامی به دست آوردیم، افق و آینده‌ای بسیار خوبی را برای کشور ترسیم کنیم، گفت: در شرایطی که دچار عقبگرد شدید شده‌ بودیم و بخشی از بافته‌هایمان پنبه شده بود، مردم شریف ایران یک بار دیگر شجاعانه به صحنه آمدند و فضای عمومی کشور را به سمت اعتدال، تدبیر و امید بردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه مردم در سخت‌ترین و طولانی‌ترین تحریم‌ها خم به ابروی خود نیاوردند و مشکلات را یکی پس از دیگری تحمل کردند، اظهار داشت: مردم ایران در شرایط تحریم و در منطقه‌ای که غرق ترور، فساد، جرم، جنگ، نزاع و درگیری است، به راه خود ادامه دادند و سربلند از تحریم‌ها بیرون آمدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تعبیر رئیس جمهور آمریکا در مورد مردم و کشور ایران مبنی بر اینکه "ایران کشوری کهن و دارای مردمی هوشیار است" اشاره و تصریح کرد: تیم هسته‌ای ایران با حمایت رهبری و پشتیبانی مردم پنجه در پنجه شش تیم قدرتمند دنیا انداخت و توانست حق ملت را با حفظ همه‌ی ارزش‌های به دست آورده در صنایع هسته‌ای و بدون اینکه مورد مهمی را از دست بدهد، بگیرد و در این دوران، که دوران فترت است، دنیا ما را به عنوان یک ملت هوشیار می‌شناسد.

ایشان به لغو تحریم‌ها از سوی کشور سوئیس و اعلام آن از طرف چین اشاره کرد و گفت: بعد از توافق هسته‌ای بسیاری از کشورها تحریم‌های خود را لغو و شرکت‌های بزرگ برای همکاری اعلام  آمادگی کردند و همچنین بسیاری از کشورهایی که حاضر به برقراری رابطه با ایران نبودند، اکنون علاقه‌مندی خود را به برقرای ارتباط با ایران اعلام کرده‌‌اند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید خود از نمایشگاه فرهنگی اقتصادی کرمان اشاره کرد و گفت: حقیقتاً این نمایشگاه جلوه‌ای از استعداد، هنر، ذوق، تاریخ و فرهنگ کرمان است که به خوبی این استان را معرفی می‌کند و باید به نوعی الگوی استان‌های دیگر در معرفی آثار خود باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام استاندار استان کرمان را فردی لایق، آگاه و فراجناحی توصیف کرد و گفت: ایشان با بهره‌مندی از ظرفیت دو گروه در این استان شامل مسؤولان و ائمه جمعه و بخش خصوصی طرح‌های بسیاری را در دست مطالعه و اجرا دارند و چشم‌انداز خوبی را برای این استان ترسیم کرده‌اند.

ایشان با تأکید بر اینکه هر زمان در کشور به اقیانوس مردم پیوستیم، جز موفقیت و کامیابی چیز دیگری نصیبمان نشد، گفت: استفاده از اقیانوس همیشگی و پایدار مردم بهترین راه‌حل مشکلات و سختی‌های روزگار است و این امر از ابتدای مبارزه برای انقلاب اسلامی تا کنون به اثبات رسیده است.  

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه بر اساس سند چشم‌انداز و اسناد بالادستی، توسعه کشور باید دانش‌محور باشد، گفت: توسعه‌ی دانش محور یعنی توسعه‌ای که براساس علم، دانش و تجربه پایه‌گذاری شده است و کپی و مونتاژ نیست که با کوچکترین اختلاف بین‌المللی سیاسی جلوی روند آن گرفته شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این اینکه کشور آمادگی نهضت عمیق سازندگی را دارد، گفت: باید در این شرایط که دستمان باز است و تحریم‌ها تا حدودی برداشته‌ شده است، به دنبال توسعه و پیشرفت پایدار کشور باشیم و از نیروهای داخلی فراوانی که داریم و همچنین نیروهایی ایرانی که در بسیاری از کشورهای دنیا در ردیف‌های بالای علمی هستند، بهره ببریم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پایان تأکید کرد: باید شهدا، جانبازان، مفقودان که سرمایه‌های عظیم معنوی و مادی کشور هستند، در همه مراحل سرلوحه کار ما باشند و ما وظیفه و دِین خود را نسبت به آنها اَدا کنیم. 

در ابتدای این مراسم آقای علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان به بیان گزارشی از استان کرمان، سوابق تاریخی و سیاست‌های توسعه اقتصادی و فرهنگی این استان پرداخت و همچنین آقای یاسر سلیمانی دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان گزارشی از روند جشنواره ارائه کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان از بخش‌های مختلف نمایشگاهی که به منظور معرفی استان کرمان برپا و شامل بخش‌های روستایی، عشایری، صنایع دستی، آثار تاریخی و فرهنگی، محصولات و دستاوردهای کشاورزی بود، بازدید کردند. 

کد خبر : ۲۹۷۲۷۰