خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان:

ساختار بیمار اداری و قوانین دست‌وپاگیر اجرایی مانع پیشرفت است

استاندار کرمان مسئله‌ای که علیرغم وجود سرمایه‌های اجتماعی مانع از پیشرفت استان شده را ساختار بیمار اداری و قوانین دست و پاگیر اجرایی خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ علیرضا رزم‌حسینی که در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی - اقتصادی کرمان٬ صحبت می‌کرد٬ گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی کرمان و کرمانی به همه ایرانیان و حتی جهانیان بود  و تلفیق فرهنگ و اقتصاد در این جشنواره کار نویی بود که به همت دبیر جوان و خوش‌آتیه جشنواره برگزار شد.

استاندار کرمان با اشاره به حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این جشنواره یادآور شد: آیت‌الله هاشمی بنا به گفته قدیمی‌ها شناسنامه انقلاب بودند؛ آنچنانکه هرجا که دیگران کم می‌آوردند٬ ایشان کار را پیش می‌بردند و امروز نیز شاهدان می‌گویند آیت الله هاشمی مدیر و فرمانده عالی دفاع مقدس بوده و کارنامه درخشانی در بازسازی کشور پس از جنگ داشته‌اند.

وی افزود: در 20 ماه گذشته  کسب‌وکار در استان کرمان 13 رتبه ارتقا داشت و موافقتنامه‌های سرمایه‌گذاری فراوانی برای پیشبرد اهداف اقتصادی استان به امضا رسیده٬ اما هنوز مشکلات بسیاری پیش روی ماست.

مقام  عالی اجرایی استان کرمان با اشاره به مشکلات کم‌آبی کشور اعلام کرد: استان کرمان یکی از بی‌آب‌ترین نقاط کشور است و با این وجود هم اکنون رتبه اول آبیاری تحت فشار را در اختیار دارد و بزرگترین تونل آبی کشور به طول 38 کیلومتر در دولت تدبیر و امید کلید زده شد.

رزم حسینی با اشاره به خدمات فراوانی که پس از پیروزی انقلاب برای مردم کرمان انجام گرفت٬ تصریح کرد: سوال مهمی که پیش می‌آید این است که چرا بالاترین رتبه فقر از آن این استان باشد و چرا آمار بیکاری در استان فزاینده است.

استاندار استان کرمان گفت: تنها چیزی که علیرغم ثروت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی مانع از پیشرفت استان شده٬ ساختار بیمار اداری و قوانین دست و پاگیر اجرایی و همچنین عدم وجود نهاد توسعه پایدار در استان است.

وی با اشاره به لزوم افتخار به فرهنگ باستانی کرمان تصریح کرد: استان کرمان الگوی همدلی و همزبانی بوده و امروز مبارزه با فقر و محرومیت که از رسالت‌های انقلاب اسلامی است در دولت تدبیر و امید سرلوحه کار ما قرار گرفته است.

رزم‌حسینی در پایان مشی اعتدالی را عامل موفقیت و توسعه خواند و اظهار امیدواری کرد مشکلات پشت سر گذاشته شود.

 

کد خبر : ۲۹۷۲۵۳