خبرگزاری کار ایران

حمید محمد نسب

آموزش و پرورش از حافظه‌محوری به سمت پژوهش در حال کوچ کردن است

مدیر آموزش و پرورش آمل گفت: آموزش و پرورش در راستای یک جهش عظیم از حافظه‌محوری به سمت پژوهش محوری در حال کوچ کردن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آمل، حمید محمد نسب شب گذشته در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه افزود: آموزش و پرورش در راستای یک جهش عظیم از حافظه‌محوری به سمت پژوهش محوری در حال کوچ کردن است و فضا و کتب آموزشی به لحاظ کمی و کیفی دچار تحول شده است و در حال نزدیک شده به ایران ۱۴۰۴ هستیم.

وی تصریح کرد: ما دنبال تغییر رویکرد در یک سازمان و در جهت جهش تربیتی و علمی در حرکت هستیم و طی کردن این مسیر یک بازه زمانی ۱۰ الی ۱۲ ساله را طلب می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش آمل درباره چشم‌انداز آموزشی در آمل گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم در منطقه رتبه اول آموزشی را از مقطع ابتدایی تا متوسطه در حوزه پژوهشی کسب کنیم و با اشاره به اهمیت اشتغال در جامعه توجه و اولویت به هنرستان‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

محمد نسب افزود: بعد از ۱۵ سال توانستیم رتبه‌های بر‌تر دوم و سوم را در مسابقات علمی و عملی در دختران و پسران را در هنرستان‌ها داشته باشیم و اولین مخترع پهباد، دانش آموز دختر دوم هنرستان از شهرستان آمل بود.

وی ادامه داد: در کنکور سراسری سال جاری ۹۸ دانش آموز توانستند رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ را در سطح کشوری کسب کنند که این آمار در ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است و رتبه تک رقمی کنکور امسال را معین اعلا با رتبه ۸ برای شهرستان آمل کسب کرد.

محمد نسب در مورد مسابقات ورزشی و فرهنگی اظهار کرد: تیم والیبال ۸ نفری آمل در سطح کشور انتخاب شد و اولین شهری بود که کلنگ و زنگ بهسازی مدارس را در طرح هجرت به صدا در آورد.

کد خبر : ۲۹۷۱۳۵