خبرگزاری کار ایران

روحانی در تماس تلفنی اردوغان:

افراطی‌گری و تروریسم معضل بزرگ منطقه است

رییس جمهوردر مکالمه تلفنی رییس جمهوری ترکیه با ایشان، افراطی‌گری و تروریسم را یک معضل بزرگ در منطقه دانست و تصریح کرد: ایران و ترکیه باید با کمک یکدیگر به یک طرح مشترک و راه حل عملی برای ریشه کن کردن تروریسم در منطقه دست یابند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در این گفتوگوی تلفنی، با ابراز تاسف از ناامنیهای منطقه و تبیین اوضاع خطرناک آن، به نقش مخرب گروههای تروریستی پرداخت و اظهارداشت: این تحولات و وضعیت منطقه، گسترش رایزنیهای ایران و ترکیه را ضروری میسازد.

رییس جمهور، اقدامات گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه را نگران کننده خواند و گفت: این شرایط ناامنی، بی تردید اثر سوء بر کشورهای همسایه نیز برجای میگذارد.

وی افزود: ایران و ترکیه در شرایط بسیار سخت نیز پیوسته در کنار یکدیگر بودهاند و امروز نیز در شرایط سخت کنونی منطقه باید با همکاری نزدیکتر بتوانیم مسایل منطقه را حل کنیم.

رییس جمهوری با اشاره به تحولات منطقهای اظهار داشت: تحکیم و توسعه روابط تهران با آنکارا برای ما بسیار حائز اهمیت است.

روحانی لازمه انجام هر عملیاتی علیه تروریسم را هماهنگی با دولت مرکزی کشورها دانست و تصریح کرد: اگر این هماهنگی بوجود نیاید، ممکن است مشکلی حل شود اما مشکلات بزرگتری هم بوجود می آید.

رییس جمهور در پایان با تشکر از تماس تلفنی اردوغان، برای دولت و ملت ترکیه آرزوی سلامتی و سربلندی کرد.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز در این گفت و گوی تلفنی با تاکید بر اینکه بیثباتی، ناامنی و درگیریها در منطقه باید متوقف شود، گفت: ضروری است با همکاریهای مشترک، با تروریسم و افراطیگری بویژه با گروه تروریستی داعش مقابله کنیم.
رییس جمهوری ترکیه گفت: داعش بخشی از القاعده است و تداوم فعالیت این گروه تروریستی برای جهان اسلام خطرناک است و همکاری دو کشور ایران و ترکیه در مبارزه با این گروههای تروریستی اهمیت فراوانی دارد.

کد خبر : ۲۹۵۵۵۲