خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی البرز

شناسایی دامهای آلوده توسط دامپزشکی نیازمند بودجه‌های خاص است

مدیرکل دامپزشکی البرز با بیان اینکه میزان شیوع بیماری تب مالب در سالهای گذشته بین دامها افزایش یافته‌است گفت: شناسایی دامهای آلوده توسط سازمان دامپزشکی نیازمند بودجه‌های خاص است.

به گزارش ایلنا در کرج،علی اصغر شریفی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این بیماری مشترک بین دام و انسان است و باعث سقط جنین دام می‌شود افزود: اگر قرار باشد به سمت کنترل اساسی این بیماری برویم باید یک پروژه ویژه برای افزایش مراقبتها داشته باشیم و بخشی از بودجه‌ها برای کشتار دام  باید به عنوان خسارت به دامداران پرداخت شود.

وی یکی از دلایل شیوع این بیماری در سالهای اخیر تغییر ذائقه مردم از لبنیات صنعتی به  سنتی اعلام کرد.

شریفی مهمترین فعالیت سازمان دامپزشکی را نظارت بر بهداشت عمومی‌ اعلام کرد و گفت: در کرج تنها بیش از هزار و 800 مرکز عرضه فرآورده خام دامی فعال هستند که دامپزشکی خود را موظف به نظارت همه‌جانبه بر فعالیت این مراکز می‌داند.

شریفی با بیان اینکه کنترل فرآورده‌های خام دامی از مبدا تا مقصد از  وظایف  نظارتی سازمان دامپزشکی‌ست بیان کرد: برای کنترل دراین بخش سیستم GIS راه‌اندازی شده است تا با جلوگیری از ورود افراد سودجو در این بخش، نظارت لازم در رسیدن محصول سالم به دست مصرف کننده داشته باشیم.

 مدیرکل دامپزشکی البرز با اشاره به نظارت‌های شرعی بر ذبح و عرضه دامها اظهار کرد: در استان دو کشتارگاه صنعتی و پنج کشتارگاه طیور فعال است که در تمامی این کشتارگاهها نظارتهای شرعی و بهداشتی به صورت کامل انجام می‌شود .

وی یکی از دلایل بروز بیماریهای مشترک بین حیوان و انسان، ورود افراد سودجو به چرخه تولیدات دامی‌ اعلام کرد.

شریفی گفت: درصد زیادی از کشتارهای البرز در کشتارگاه‌های صنعتی انجام می‌شود و تمامی مراکز عرضه، انواع تولیدات زنده گوشتی را از کشتارگاه‌های صنعتی تامین می‌کنند.

کد خبر : ۲۹۵۴۹۳