خبرگزاری کار ایران

در ۴ ماهه اول امسال انجام گرفت

رشد 175 درصدی ترانزیت انواع کالا از بندر امیرآباد

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد گفت: در 4 ماهه اول امسال ترانزیت انواع کالا از بندر امیر آباد از 175درصد رشد برخوردار بود.

به گزارش ایلنا از ساری ، علی خدمتگزار گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیر ترانزیت انواع کالا با 175 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 17 هزار و 579 تن به 48 هزار و 276 تن در 4 ماهه نخست امسال رسید.

وی در ادامه در بیان عمده ترین کالاهای ترانزیتی از انواع سنگ(تزئینی ، ساختمانی ، گرانیت و مصنوعی) ، کالای کانتینری و محصولات کشاورزی به عنوان عمده ترین کالاهای غیرنفتی ترانزیتی نام برد و از بنزین ، گازوئیل و مازوت به عنوان عمده ترین کالاهای نفتی ترانزیتی یاد کرد.

خدمتگزار با اشاره به اینکه 30 هزار و 87 تن کالای نفتی با رشد 100 درصدی در 4 ماهه نخست امسال از این بندر به سایر کشورها ترانزیت شد، از ترانزیت 18 هزار و 189 تن کالای غیرنفتی با 3 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به موقعیت خاص بندر امیر آباد در کریدور بین المللی شمال - جنوب خاطرنشان کرد: کشورهای مبداء این کالاها شامل ترکمنستان، قزاقستان، پاکستان، چین، امارات متحده عربی، ترکیه و هندوستان و کشورهای مقصد نیز پاکستان، افغانستان، امارات متحده عربی، عراق، ارمنستان، قرقیزستان، قزاقستان، ترکمنستان و روسیه است.

گفتنی‌ست بندر امیر آباد به عنوان حلقه طلایی کریدور بین المللی شمال – جنوب ؛ با وجود سیستم حمل و نقل دریایی، جاده‌ای، ریلی و هوایی (حمل و نقل چند وجهی ) بستری مناسب جهت ترانزیت کالا فراهم آورده و از جایگاه ویژه‌ای در تجارت بین الملل برخوردارست.

کد خبر : ۲۹۵۴۱۹