خبرگزاری کار ایران

برگزاری هفته فرهنگی زنجان در تهران

عضو شورای اسلامی شهر زنجان از برگزاری هفته فرهنگی این شهر در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، اراض ضیایی امروز سه شنبه (6مرداد) در جلسه علنی شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه همه ساله دفترچه بودجه شهرداری نقشه راه اعضای شورای شهر است، گفت: ضعف‌های شهری باید طبق بودجه شهردرای تنطیم شود.

ضیایی، با اشاره به انعکاس حقوق شهروندی توسط مطبوعات و رسانه‌ها اظهار کرد: آموزش حقوق شهروندی در جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است.

پریسا شعبانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان، نیز با اشاره معضلات و مشکلات بازار بزرگ زنجان، گفت: بازار زنجان داری مشکلات زیادی است که ضروری‌ست در راستای رفع آن اقدام شود.

شعبانی ، با بیان نامگذاری بناهای تاریخی و تابلوهای مخصوص اطلاعات و اماکن جاگذاری سطل‌های زباله در سطح بارزار بزرگ شهر زنجان مهم است، تاکید کرد: این مسائل تا به امروز ممکن نشده است.

وی، با اشاره به ایجاد امکانات تفریحی و ورزشی در پارکهای سطح شهر زنجان، افزود: عدم آب آشامیدنی و ایجاد سرویس‌های بهداشتی و مبلمان از ضروریات این امر در سطح شهراست.

شعبانی، با بیان اهمیت ایجاد محل‌های مناسب و مکان‌ها بازی کودکان شهر، اظهار کرد: سطح پیاده‌روهای چهار راه سعدی زنجان دراین راستا نیازمند اصلاح و تعمیر است.

وی همچنین،  با اشاره به سیاست‌های یک بام و دوهوا در شورای اسلامی شهر زنجان تاکید کرد: شهرداری باید نسبت به تحویل شهرک‌ها و خدمات‌رسانی اقدام مناسب انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان،  در ادامه با اشاره به عدم توانایی شهرداری برای ایجاد منبع درآمدی برای خود ، تاکید کرد: ایجاد این مورد مهم برای شهردار از اساسی‌ترین اقدامات  است.

سعید امیدی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان از برگزاری هفته فرهنگی شهر زنجان درتهران خبر داد و گفت: در تهران با رایزنی‌های انجام شده شاهد اقدامات عمرانی خواهیم بود.

کاظم حدادی حدادی، مسئول و نماینده پیمانکاری پروژه طرح برگ سبزه میدان زنجان، با اشاره به برنامه‌های زمان‌بندی دراجرای این طرح، افزود: توافق دراین زمینه برای تملک بر عهده شهرداری است.

حدادی، با بیان اینکه 45 روز از زمان تعیین شده قرارد داد دراین راستا گذشته است، تصریح کرد: در حال اقدام به طراحی فاز 1 هستیم.

حدادی، با اشاره به اینکه بافت این مجموعه یک بافت فرسوده تاریخی و قدیمی بوده است، افزود: 188 پلاک دراین مجموعه بوده است که تعداد143پلاک  از آنها سر قفلی و تعدادی مالکیتی است که در صدد هستیم در مدت قرار داد شده اقدامات انجام گیرد.

فخرالدین رستمی دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این زمینه اضافه کرد: تملک سریعترین و آسانترین اقدام پیمانکار در زمینه اجرای پروژه‌ها  است.

حبیب یگانه، شهردار زنجان در ادامه این جلسه با اشاره به تعامل بین شهرداری تهران با زنجان اظهار کرد: امیدوارم دراین زمینه از تجربیات استفاده شود.

 

کد خبر : ۲۹۳۴۵۷