خبرگزاری کار ایران

به من بی‌احترامی کردند؛

ظریف: مشکلی با کواچ و بازیکنان ندارم/رسمش نیست به خاطر یک‌نفر در تیم ملی نیستم!

لیبروی سابق تیم ملی والیبال ایران در نشست خبری افتتاح آکادمی‌ اش گفت: بخاطر یک نفر که صحبت‌های مرا بد به کواچ منتقل کرده بود حالا در تیم ملی نیستم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فرهاد ظریف امروز در نشست خبری که در مشهد برگزار شد، شرکت کرد و ابتدا درباره افتتاح آکادمی‌اش اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم من راه‌اندازی یک آکادمی بود برای استعدادیابی و پرورش نخبگان والیبال که این کار برای اولین بار در زادگاه خودم یعنی شهر مشهد انجام دادم. در راه‌اندازی این آکادمی شهرداری مشهد و هیأت والیبال استان خیلی کمک کردند اما تمامی هزینه‌های آن را به صورت شخصی پرداخت خواهم کرد.

* از خانواده‌ها برای حضور در آکادمی‌ام تعهد می‌گیرم

وی ادامه داد: تلاشم این است که بتوانم افراد زیادی را در این آکادمی آموزش بدهم و این طور نیست که بخواهم فقط در تعطیلات تابستانی یا در اوقات فراغت یک کار کم‌بازده را انجام دهم بلکه آکادمی ما طولانی‌مدت است و برای همین هم در زمان ثبت‌نام خانواده‌ها از آنها تعهد می‌گیرم که حداقل 3 ماه را در این آکادمی فعال باشند.

لیبروی سابق تیم والیبال ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خودم امسال باید در لیگ برتر بازی کنم تا قبل از شروع آن به طور مستقیم خودم هم در کلاس‌ها حضور دارم و هم موقع ثبت‌نام سعی می‌کنم در محل آکادمی حاضر باشم. آکادمی برای آقایان و بانوان خواهد بود. پس از اینکه خودم درگیر رقابت‌های لیگ شدم به کمک مربیان باتجربه مشهدی آکادمی را اداره خواهیم کرد. در مدت زمانی که خبر افتتاح آکادمی‌ام از رسانه‌ها منتشر شده است از شهرهای مختلف با من تماس گرفتند تا این کار را در شهر آنها هم انجام دهم که حتما برای این موضوع برنامه‌ریزی خواهم کرد.

* صحبت‌های سرپرست تیم ملی خنده‌دار است

فرهاد ظریف زمانی که می‌خواست صحبت‌هایش را درباره تیم ملی آغاز کند بغض گلویش را گرفت و برای چند ثانیه سکوت کرد و پس از آن اظهار داشت: من از این ناراحت نیستم چرا در کنار تیم ملی حضور ندارم بلکه از این ناراحتم چرا به من بی‌احترامی کردند. من را با خواهش به تیم‌ملی برگرداندند اما به من بی‌احترامی کردند. سرپرست تیم ملی اخیرا صحبت‌هایی را مطرح کرده که واقعا برایم خنده‌دار است. آیا واقعا فرهاد ظریف باید خودش را در لیگ ثابت کند؟ نمی‌خواهم خیلی درباره تیم‌ملی صحبت کنم.

 

* بخاطر یک نفر حالا در تیم ملی نیستم

وی افزود: من برای تیم ملی یک حریم ویژه قائل هستم و نمی‌خواهم با حرف‌هایم برای تیم ملی حاشیه درست کنم اما واقعا در این مدت سختی‌های بسیار زیادی را تحمل کردم. من با کسی مشکل نداشتم و فقط به خاطر حرف یک نفر که بعدها نامش را اعلام خواهم کرد و او به کواچ حرف مرا بد منتقل کرده بود حالا در کنار تیم ملی نیستم.

لیبروی سابق تیم والیبال ایران با اشاره به آخرین بازی‌اش در لیگ جهانی برای ایران اظهار داشت: شب قبل از بازی با لهستان دچار سرماخوردگی شدم و با دارو و سرم خودم را به مسابقه رساندم. در مقابل لهستان دو گیم بازی کردم اما در گیم سوم دیگر توانی نداشتم، دست و پاهایم می‌لرزید و درد تمام بدنم را فرا گرفته بود. این موضوع را به پزشک تیم ملی گفتم و او هم به دستیار کواچ و وی به کواچ منتقل کرد. پس از آن تعویض شدم و به کواچ حق می‌دهم که در آن لحظه عصبی شود. چرا که یکی از بازیکنان اصلی‌اش را باید در آن لحظه از زمین خارج می‌کرد اما بعد از بازی حرف‌ها را طور دیگری مطرح کردند و باعث شدند که این شرایط ایجاد شود.

* خداحافظی کرده بودم، اما دوباره مرا به تیم ملی کشاندند

ظریف خاطرنشان کرد:‌ در همان زمان به من گفتند که برای مصدومیت دستت باید به تهران برگردی و در آنجا کار مداوای خودت را انجام دهی. من هم این کار را کردم و به تهران آمدم تا دستم را مداوا کنم. اما در یک رسانه‌ای اعلام کردند من در لهستان با کواچ دعوایم شده است.

ظریف با طرح این سؤال که کدام بازیکن را سراغ دارید که به خاطر این حواشی تیم ملی کشورش را کنار بگذارد،‌ اظهار داشت: من هر چه دارم از تیم ملی و مردم دارم. مردم همیشه قدردان من بودند و من هم همواره به آنها احترام می‌گذارم و دست تک تک آنها را می‌بوسم. از یک خبرگزاری به خاطر انتشار مطالب دروغ شکایت کردم و طی این چند روز هم حتما جزئیات آن را مشخص خواهم کرد.

لیبروی سابق تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه دیگر نمی‌خواهم در مورد تیم ملی صحبت کنم، گفت: من از تیم ملی خداحافظی کردم اما مرا کشاندند و بعد دوباره این اتفاقات افتاد. آیا واقعا نمی‌توانستند برای من که سال‌ها برای تیم ملی زحمت کشیدند، شرایطی را به وجود آورند که حداقل با لباس شخصی از تیم ملی خداحافظی کنم.

* زمان بازی ایران و آمریکا سخت‌ترین دوران زندگی‌ام را تجربه کردم

ظریف عنوان کرد: زمان بازی ایران و آمریکا که در تهران بزگرار شد سخت‌ترین دوران زندگی‌ام بود چرا که من هیچ وقت بازی‌های تیم ملی را اینگونه غریبانه از کنار زمین تماشا نکرده بودم. فشاری که در آن یکی دو ساعت به من آمد هیچ گاه تجربه نکرده بودم. دوست داشتم در زمین مسابقه باشم اما متاسفانه شرایط فراهم نبود.

* این رسمش نبود

وی ادامه داد: نمی‌دانم چه باید بگویم اما واقعا این رسمش نبود. خداحافظی دیگر برای فرهاد ظریف در کار نخواهد بود چرا که خداحافظی در ورزش ما یک کار مسخره است. تا زمانی که در توانم باشد والیبال بازی می‌کنم و هر موقع که به تیم ملی دعوتم کنند آن موقع در موردش فکر خواهم کرد.

* با بازیکنان تیم ملی و کواچ هیچ مشکلی ندارم

ظریف در مورد تیم فصل آینده‌اش برای حضور در لیگ برتر خاطرنشان کرد: برای سال آینده با تیم بانک سرمایه به توافق رسیده‌ام و در کنار سایر دوستانم در آنجا توپ خواهم زد. ما با هیچ کدام از بازیکنان تیم ملی مشکلی ندارم و با تمام آنها دوست هستم. حتی با خود کواچ هم مشکلی نداشتم اما او به من گفت که صحبت‌های دیگری در موردم مطرح شده است که حتما آنها را به زودی رسانه‌ای خواهم کرد.

لیبروی سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: فعلا تیم ملی باید به حضور در المپیک فکر کند و البته کار سختی هم در پیش دارد. من هم برای موفقیت تیم ملی دعا می‌کنم. در پایان باز هم از تمام مردم ایران که همیشه حامی من بودند تشکر می‌کنم.

کد خبر : ۲۹۳۴۲۴