خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

ریاض در حمله به یمن با آتش بازی کرد

معاون وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: سعودی با اعمال خطای استراتژیک در حمله به یمن با آتش بازی کرد و اکنون در حال بازی با موضوع آتش‌بس در این منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه عربستان سعودی با اعمال خطای استراتژیک در حمله به یمن با آتش بازی کرد، گفت: این کشور اکنون در حال بازی با موضوع آتش بس است.

وی با بیان اینکه شرایط انسانی در یمن فاجعه‌آمیز است، اظهار داشت: همه باید به مردم یمن و سازمان ملل در توقف تجاوز و رفع محاصره انسانی این کشور کمک کنند.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه بحران یمن راهکار سیاسی دارد، تصریح کرد: تهران تداوم توسل به زور در یمن را عامل تشدید فزاینده نا امنی و گسترش تروریسم در منطقه می‌داند.

امیرعبداللهیان با یادآوری اینکه بازگشت به راهکار سیاسی در منطقه و یمن به نفع همه بازیگران داخلی و کشورهای منطقه است، خاطرنشان کرد: جریانات سیاسی موثر و گروه‌های اصیل یمنی با برخورداری از درک بالای سیاسی، ضمن میارزه جدی با تروریسم، از راهکار گفت‌وگوی ملی و توافق یمنی- یمنی و تلاش‌های سازمان ملل حمایت می‌کنند.

کد خبر : ۲۹۳۴۲۱